OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du affärsdriven och brinner för att skapa kundnytta med hjälp av digitalisering? Nu söker ÖoB en förvaltningsledare till servicekontoret i Skänninge. Ta chansen att bli en nyckelfunktion på ÖoBs IT-avdelning.
Om företaget
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.
Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bl.a. Motala, Mjölby och Linköping.
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
Tjänsten är placerad på vårt servicekontor i Skänninge och rollen är direkt underställd IT-chef.
Dina arbetsuppgifter
Som förvaltningsledare blir du ansvarig för området POS vilket innefattar bland annat kassasystem och betallösningar. Du arbetar i en verksamhetsnära, drivande och kommunikativ roll som präglas av samarbete och breda kontaktytor. Tillsammans med objektspecialister och övrig IT-organisation skapar du mervärde för oss och våra kunder.
Nedan presenteras ett axplock de arbetsuppgifter som ingår i det dagliga arbetet
• Aktivt arbeta med affärsutveckling, innovation och digitalisering inom POS.
• Utarbeta handlingsplaner baserade på affärsmål och säkerställa att dessa genomförs effektivt med hög kvalitet.
• Ansvara för uppföljning av IT-utveckling, förvaltning och drift.
• Agera IT-beställare och säkra samverkan med IT-leverantörer och samarbetspartners.
Din profil
Vi söker dig med erfarenhet av projekt- och förvaltningsledning som har ett gediget intresse för IT och digitalisering. Du har med fördel en utbildning inom relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du känner till hela livscykeln – från upphandling till förvaltning. Vidare ser vi att du har ett tydligt kundfokus och förmågan att, utifrån förväntad kundupplevelse, kunna omsätta och realisera den med hjälp av IT-lösningar.
Som person är du resultat- och affärsinriktad och trivs i en miljö med högt tempo och många kontaktytor. Vidare har du en god kommunikativ förmåga och är bekväm i rollen som kravställare, både mot interna och externa parter. Du besitter den analytiska förmågan att förenkla komplicerade utmaningar i realtid och komma med nytänkande lösningar. Du behöver ha goda språkkunskaper i svenska och engelska.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar Runsvengruppen med Skill. Vi tillämpar löpande urval, sök därför redan idag! Logga in eller registrera ditt CV på www.skill.se.
Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryterare Matilda Ingeson på 013–4958823 alt. matilda.ingeson@skill.se eller Daniella Möller på 013-4958816 alt. daniella.moller@skill.se.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.