OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för HR- processer och utveckling som vill arbeta brett inom HR i en organisation på frammarsch. Är du en driven person som motiveras av ett högt tempo och varierande arbetsuppgifter inom HR? Varmt välkommen med din ansökan till rollen som HR-generalist hos ÖoB!
Om företaget
ÖoB är ett av Sveriges ledande lågprisvaruhus och finns på närmare 100 platser över hela Sverige. Varuhusen har tillsammans en årlig försäljning omkring 4 miljarder kronor. Servicefunktioner samt varuförsörjning sköts via koncernbolaget Runsvengruppen AB.
Runsvengruppens Servicekontor samt Centrallager finns i den medeltida staden Skänninge på den vackra Östgötaslätten och erbjuder goda pendlingsmöjligheter med tåg från bland annat Motala, Mjölby och Linköping.
Hos oss får du möjligheten att arbeta i ett entreprenörsdrivet bolag, med kraften och utvecklingsmöjligheterna i en stark koncern. Här trivs du som sätter resultat och kundnytta före prestige och vill arbeta i ett handlingskraftigt bolag där din insats gör skillnad. Vi erbjuder dig möjlighet att växa och utvecklas med bolaget, samt en arbetsplats där du som medarbetare får möjlighet att ta eget ansvar.
Dina arbetsuppgifter
Som HR-generalist arbetar du både konsultativt och operativt med att driva, stödja, genomföra samt följa upp HR -frågor i nära samarbete med organisationens chefer. Hos oss innebär det en utåtriktad tjänst som medför många stimulerande kontakter både internt som externt.
Vi erbjuder en möjlighet att arbeta och utvecklas inom ett brett spann av uppgifter, men vi ser också potential i att forma rollen utefter vad du drivs utav och vill göra. Tycker du att det är spännande med rekrytering och utbildningsfrågor? Eller är du en fena på arbetsrätt, förhandling och rehabiliteringsärenden? Kul, då är vi rätt för dig!
Tjänsten är placerad på vårt servicekontor i Skänninge (ca 30 min från Linköping). Du rapporterar till HR-chef.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom personal- och arbetslivsfrågor. Du har flera års erfarenhet av självständigt HR-arbete och ser samarbete och samverkan med såväl kollegor som fackliga företrädare som en naturlig samarbetsform. Vi ser att du självständigt driver frågor och har en god kommunikativ förmåga. Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska. Att du är serviceminded och ser det som en självklarhet att på ett pedagogiskt och tillmötesgående sätt hjälpa andra inom dina specifika kompetensområden är en absolut nödvändighet.
Då tjänsten även har en strategisk funktion ska du tycka om att driva utvecklingsprojekt som kan spänna över olika HR-frågor och över hela verksamheten. Erfarenhet från detaljhandeln är mycket meriterande.
Ansökningsförfarande
I denna rekrytering samarbetar vi med Skill. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Matilda Ingeson, 013-495 88 23 alt. matilda.ingeson@skill.se eller Andreas Schmidt, 013-473 20 68, andreas.schmidt@skill.se. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om oss
Skill är ett modernt kompetensföretag med ett brett tjänsteutbud inom rekrytering, bemanning, hr-tjänster och kompetensutveckling. Vi har en stark kundbas i teknik- och industriföretag samt inom IT och tech.
Rätt människor, på rätt plats, kan förändra allt – och när människor växer, växer företag.
People change – everything.