OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operakällaren
Operakällaren har en fantastisk historia som sträcker sig ända tillbaka till år 1787. Historiens vingslag präglar stämningen i Operahusets kulturminnesmärkta byggnad.
Operakällaren är också innovationernas och möjligheternas hus tre restauranger, cocktailbar, vinkällare, festvåningar och nattklubben Café Opera.Vill du representera Stockholms lyxigaste premiumprodukt? Brinner du för service och har en femstjärnig syn på försäljning? Har du minst 3 års erfarenhet av försäljning inom hotell eller besöksnäringen? En spännande roll som Sales Manager på Operakällaren Stockholm väntar
Vi söker dig som är driven och innovativ i din säljroll och som vill utveckla varumärket i stort. Ditt fokus kommer att ligga på corporate-segmentet både lokalt och internationellt men kommer även inkludera segment som Leisure/Entertainment. Tjänsten är både operativ och administrativ och du kommer aktivt bidra till att vidareutveckla vårt erbjudande och fördjupa samarbetet med så väl befintliga som nya kunder samt fortsätta att skapa god tillväxt och lönsamhet. Du kommer ta fram information till aktivitetsplaner samt operakällarens övergripande försäljningsmål och strategi. Sammanfattningsvis vill du se resultat, ha roligt på jobbet och vara en stolt representant för ett av Sveriges lyxigaste hus.
Vår vision om din roll: Bygga varumärket internationellt och nationellt, bli top of mind hos företag och privatpersoner, bearbeta befintliga och presumtiva kunder, samarbeta tajt med Nobis säljteam, arbeta fokuserat på att nå budget, arbeta med strategiskt och långsiktigt planeringsarbete, knyta ihop hotell och upplevelse verksamheten. Inne sälj i form av konvertering, redovisning, planering, bearbetning av inkommande kunder. Ute sälj i form av uppsökande av nya kunder, bjuda in dem till Operakällaren, planera visningar och presentera lösningar för deras event.
Vem är det vi söker?
• Du bör ha en förståelse och god kunskap avtals- samt förhandlingsprocesser.
• Stark kunskap om restaurang/event och kunddemografi förknippade med marknadssegmenten.
• Du har ett sinne för att göra affärer och nå avslut, du har en ansvarskänsla och en vilja att jobba mot högt uppsatta mål. Du använder dina kunskaper och färdigheter som säljare för att säkra att vi arbetar med rätt kunder.
• Du är social, tycker mycket om kundkontakt och är en genuin relationsbyggare.
• Du gillar att arbeta målmedvetet, kreativt och energiskt. Tillsammans arbetar vi proaktivt och har en attityd där allting är möjligt och där kunden/gästen är i fokus
• Du skall vara bekväm i att arbeta själv delar av tiden och andra tider i fullt tempo med andra medarbetare.
• Du är trygg i dig själv, är en lagspelare med hög synlighet, närhet, tydlig inom kommunikation och du är en god lyssnare.
Det är viktigt att du är en driven, resultatorienterad och lösningsfokuserad person. Vidare har du god affärsförståelse och förmåga att analysera statistik och rapporter.
Kvalifikationer:
• Minst 3 års erfarenhet av försäljning på restaurang eller i besöksnäringen.
• Högre hotell / besöksnärings utbildning eller motsvarande.
• Utmärkta kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Ytterligare språk är meriterande.
• Goda datakunskaper
Internationell erfarenhet samt arbete inom femstjärnigt segment är meriterande.
Vi erbjuder
• En spännande utmaning och stimulerande arbete på en av Sveriges mest ikoniska koncern Nobis med över 500 anställda.
• En internationell arbetsplats med en levande kultur och stor mångfald bland både kollegor och gäster
• En arbetsplats där vi har högt i tak där du primärt utgår från Operakällaren.
Tjänsten är en tillsvidareanställning om 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Tillträde och lön enligt överenskommelse.
Välkommen att skicka din ansökan med ett personligt brev samt CV senast den 2023 01 20.
Lisa.brus@operakallaren.se
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mia Rosén, Festvåningschef