OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kungliga Operan AB är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 400 milj kr.Huvudmålet för Operan är att vara Sveriges nationalscen för opera och balett.Operans personal, konstnärlig, teknisk och administrativ utgör ca 560 anställda.Kungliga Baletten består av 67 dansare, balettledning, balettmästare, koreologer, repetitörer, balettpianister och administration.Vi söker en producent till Kungliga Baletten som ska ingå i vår balettadministration.Balettadministrationen består, förutom en producent, av en biträdande balettchef som leder administrationens arbete och har ett övergripande administrativt ansvar för balettsektionen, samt en planeringsproducent, med ansvar för den kortsiktiga planeringen, och en balettsekreterare.I rollen som producent kommer du att vara administrativt ansvarig och samordnande för våra olika balettproduktioner, både större produktioner på vår stora scen och mindre interna och externa projekt.Du kommer att ha ett delegerat budgetansvar för varje produktion där du ansvarar för den dagliga ekonomiska uppföljningen och regelbundet stämmer av budgeten tillsammans med biträdande balettchef.Arbetet som producent kommer att innebära ett nära samarbete med den konstnärliga arbetsledningen samt med planeringsproducent för att kunna identifiera resursbehoven och disponera resurserna på ett så effektivt sätt som möjligt.Arbetet innebär även att arbeta med balettens långsiktiga planering, sköta förhandlingar och kontraktsskrivning samt ansvara för turneer, gästspel och annan extern verksamhet.Vi söker dig som kommer till din fulla rätt i en samordnande roll som producent/projektledare.Du har troligtvis en relevant utbildning, exempelvis producentutbildning från DI eller motsvarande.Det är ett krav att du har dokumenterad erfarenhet om minst 2-3 år som producent eller projektledare inom teater eller liknande verksamhet.Vi ser det som starkt meriterande om du har god kännedom om dansområdet.Du arbetar väldigt strukturerat och har god organisationsförmåga samtidigt som du visar respekt för den konstnärliga arbetsprocessen.Då arbetet innebär många olika typer av samarbeten är det oerhört viktigt att du är smidig, flexibel, lätt att samarbeta med och en god kommunikatör.Det är ett krav att du använt engelska i det dagliga arbetet och du kan uttrycka dig väl i skrift och tal på både svenska och engelska.Du ska ha mycket goda datakunskaper i Microsoft Office, framför allt i Word och Excel, och Internet.Vi arbetar i budgetsystemet Actit Business, varför vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i någon sorts budgetsystem.Operan eftersträvar jämn könsfördelning och vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med inledande provanställning.Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Ann Lund, biträdande balettchef, tel.Kungliga Operan AB, Personalavdelningen, Box 160 94, 103 22 Stockholm senast 30 april 2010.
Kontaktpersoner på detta företaget
Teaterförbundet Stina Vesamäki
073-629 15 79
Försäljningschef Ann Snell
070-668 44 43
Teknisk chef Kurt Blomqvist
070-640 44 30
Ledarna Patrik Andersson
08-791 44 83
HR-konsult Mathias Buskas
08-791 43 32
Chefsproducent Peter Kollarik
08-791 44 85
HR-chef Jenny Nyström
08-791 43 39
Teaterförbundet Magnus Kyhle
070-284 45 70
Podiemästare Lars-Inge Sernklev
08-791 4462
Orkesterchef Fredrik Andersson
08-791 4449