Operan söker Säljare med storkundsansvar

Arbetsbeskrivning

Vi söker en säljare med storkundsansvar till vår Kommunikationsavdelning. Som säljare kommer du bedriva ett aktivt kundarbete med att hitta nya säljkanaler för att optimera Operans intäkter. Du arbetar utåtriktat mot företag för att sälja in Operans evenemang men också med turism, både nationellt och internationellt, för att hitta nya kundgrupper och återförsäljare. Tillsammans med försäljningschef upprättar du en säljplan som bygger på Operans mål och strategier. Du ansvarar också för operans kundklubb och abonnemang.

Vi söker dig med högskoleutbildning inom försäljning/marknadsföring/ekonomi som har några års erfarenhet av aktivt och utåtriktat säljarbete. Vi ser gärna att du har vana av kundklubbar, merförsäljning, relationsmarknadsföring och CRM. Du kommer att medverka till att utveckla vår biljettförsäljning varför kunskap och färdigheter av tekniska försäljningslösningar är meriterande. Då visst arbete kan vara internationellt förväntas du behärska engelska i tal och skrift och gärna ytterligare språk.

I den här rekryteringen kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper. För att lyckas i tjänsten ska du vara affärsinriktad och relationsskapande. Du är en driven och lösningsorienterad person som tilltalas av att arbeta resultatinriktat. Vidare är du van att ta egna initiativ och kan arbeta både självständigt och i team. För att du ska vara trovärdig i din roll ser vi gärna att du har branschvana inom scenkonstområdet eller annan kulturell verksamhet. Då tjänsten är ny har rätt person stora möjligheter att sätta sin prägel på tjänstens utformning.

Operan vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Då majoriteten anställda på avdelningen är kvinnor ser vi gärna manliga sökanden.

Arbetstiden är flexibel 40 timmar/vecka. Även kvälls- och helgarbete kan förekomma. Anställningen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader. Fast lön utan provision. Tillträde september 2013 enligt överenskommelse.

Upplysningar rörande tjänsten lämnas av Försäljningschef Ann Snell, tel. 070-668 44 43. Facklig representant är Stina Vesamäki, Teaterförbundet, tel. 073-629 15 79.

Kungliga Operan AB är Sveriges nationalscen för opera och balett med ca 560 anställda fördelade på konstnärlig, teknisk och administrativ personal. Under ett spelår framförs över 200 moderna och klassiska balett- och operaföreställningar, riktade till både vuxna och barn. Operan är ett av staten helägt aktiebolag med en årsomsättning på ca 500 miljoner kronor.

Vi tar endast emot din ansökan via vår hemsida www.operan.se/jobb. Bifoga ditt CV där du beskriver din bakgrund och erfarenhet samt ett personligt brev där du berättar varför du söker den här tjänsten. Sista ansökningsdag är 15 juli 2013 och vi beräknar kalla till intervjuer i början av augusti.

Kontaktpersoner på detta företaget

Teaterförbundet Stina Vesamäki
073-629 15 79
Försäljningschef Ann Snell
070-668 44 43
Teknisk chef Kurt Blomqvist
070-640 44 30
Ledarna Patrik Andersson
08-791 44 83
HR-konsult Mathias Buskas
08-791 43 32
Chefsproducent Peter Kollarik
08-791 44 85
HR-chef Jenny Nyström
08-791 43 39
Teaterförbundet Magnus Kyhle
070-284 45 70
Podiemästare Lars-Inge Sernklev
08-791 4462
Orkesterchef Fredrik Andersson
08-791 4449

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungliga Operan AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ingen provision
  • Publicerat: 5 juni 2013

Besöksadress

Jacobs torg 4
None

Postadress

Box 16094
STOCKHOLM, 10322

Liknande jobb


22 november 2024

22 november 2024

22 november 2024