OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras och känner du dig trygg i att utveckla, optimera och implementera nya arbetssätt och strategier för butikskedjor i syfte att effektivisera och öka försäljning? Då kan rollen som Operation Development Manager vara rätt match för dig.
Är det här din nästa möjlighet?
I rollen kommer du samverka brett med olika grupperingar och personer som Telia Stores ledningsgrupp, Regional Market Leaders, Retail Development, Retail Real Estate och lokala Store Leaders. Mitt namn som får oss framåt heter Cathrine Chukri, Head of Retail och en del av Telia Sverige. En framgångsfaktor framåt i butikskedjan är att vi säkrar och identifierar både lokala och grannländers bäst sätt att enhetligt sätt att arbeta, sälja och strukturera butikskedjan på.
Dina övergripande fokusområden är både strategisk och operativ, där du utvecklar och optimerar Telias butiker och butiksbestånd i Sverige och anpassar arbetssätt och processer utifrån Telia Stores viktigaste KPI:er; effektivitet, försäljning och kundnöjdhet. Det här gör du genom omvärldsbevakning både i Sverige och våra kollegor globalt, samverka och föra dialog på alla nivåer med våra olika grupperingar och förmåga att vara ansvarig för och följa upp beslutsunderlag och affärscase.
Dessutom går du ned i detaljnivå syfte att identifiera effektivisering- och utvecklingsmöjligheter i butik som betalningsmetod/IT-stödsystem, säkra information och lokala arbetssätt, exponering, koncept och geografiskt läge.
Rollen inkluderar, men är inte begränsad till:
Ansvar att optimera butiksbestånd, nyetablering, omförhandling eller avveckling av butiksbestånd.
Ansvar för omvärldsbevakning och utveckla butikskedjans operativa strategi.
Samverka med andra grupperingar, föra dialog och kommunicera ditt budskap till olika nivåer.
Är det här du?
Vi tror du har en affärsmannamässig och en god problemlösare där du identifierar nya arbetssätt och kan omsätta detta och addera till butikskedjans operativa strategi. Det gör du genom din förmåga att kommunicera fram ditt budskap till olika grupperingar och nivåer, samt baserat på din tidigare erfarenhet från liknande roller från i butiksorganisationer.
Din erfarenhet:
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska i tal samt skrift.
Erfarenhet av att ha arbetat i Retail.
Erfarenhet från liknande roller, ex. inom projektledning eller affärsutveckling.
Relevant utbildning är meriterande.
Mer än bara ett jobb!
Oavsett vilket jobb du söker hos oss, ger vi dig verktygen och stödet du behöver för att styra din personliga utveckling. Vi vill hjälpa dig att utvecklas både på ett personligt plan och i din yrkesroll. Hos oss blir du en del av ett kreativt, motiverande och välkomnade företag där alla kan vara sig själva, med likvärdiga möjligheter att utvecklas. Vi respekterar människor och värdesätter mångfald. Förutom en attraktiv och inkluderande arbetsmiljö erbjuder vi flexibilitet och ett brett utbud av olika förmåner.
Intresserad?
Tveka inte att skicka in din ansökan om du vill bli en del utav vårt team! Om du vill veta mer om jobbet är du välkommen att kontakta mig på cathrine.chukri@teliacompany.com.
Vi ser fram emot din ansökan. För att kunna hantera dina personuppgifter på ett säkert sätt, ber vi dig att ansöka via vårt rekryteringssystem. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post eller andra kanaler. Urval och intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Sista ansökningsdatum är 2022--04-24.
Välkommen till Telia – Home to your next big opportunity!