OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operation manager
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag som finns på ett flertal ställen i stan, tex. Chalmers Campus Johanneberg, Lindholmen Science Park och på Universeum. Totalt sett driver vi 24 restaurangenheter, två av Göteborgs största konferensanläggningar, företagsreceptioner samt cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt. Vi ägs av Chalmers Studentkår och går därför till jobbet i syftet att skapa nytta och service för dem!
Rollbeskrivning Du har lång erfarenhet av att jobba med budget/prognos och KPI;er. Du vet vad som driver försäljning och är van att titta på effektivitetstal. Som operation manager har du ett övergripande ansvar över att få till helheten i ett bolag som befinner sig på olika geografiska platser i Göteborg. Vi vill att du ska förstå och ta fram det unika i allt från det lilla caféet till att förstå och driva förändringsarbete i exempelvis stora konferenser och event. Du kommer att jobba nära vår operation managersupport och executive chef och den gruppen jobbar aktivt med utveckling, utbildning, support samt ni lägger även strategiska planer som stöttar och underlättar för driften. Att du är en senior person med lång erfarenhet av vår bransch är en självklarhet. Att du är van att jobba självständigt likaså. Du blir extra engagerad när vi pratar om utveckling av ledare och kollegor. Förutom att du jobbar nära OMS och EC har du ett antal restaurangchefer och en butikschef som rapporterar direkt till dig. Du ingår självklart i den strategiska ledningsgruppen och din närmaste överordnad är vice VD. I den strategiska ledningsgruppen kommer vi att ha höga förväntningar på att du är en just en strateg och har förmågan att jobba långsiktigt samtidigt som du är väldigt driftsnära.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss; Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Kvalifikationer Du har en CV från större verksamheter med flertalet resultatavdelningar. Du har varit arbetsledande i likvärdig befattning och har alltid kvalitet i fokus och sätter personal och gästen i första hand. Du är trygg i dig själv och i din ledarroll. Du har ett kommunikativt ledarskap och du har förmåga att skapa teamkänsla och skapa entusiasm hos dina medarbetare. Du bör därför vara trygg i att hitta lösningar på utmaningar själv. Vi ser dig som en expert som ska berätta för oss hur du planerar att utföra ansvarsområdet.
Som person tror vi att du är en behaglig, förtroendeingivande och rådgivande person med förmågan att prioritera ditt arbete väl och självständigt. Du är en person som gillar omväxling, är prestigelös utifrån att du ser värdet i att få att engagera rätt personer vid rätt tidpunkt för de olika projekten. Stor vikt lägges vid personlig lämplighet.
Ansök via mail på rekrytering@chalmerskonferens.se Skriv ”operation manager” i ämnesraden. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan
Anställningsform 100% tillsvidare anställning med 6 månaders provanställning. Tjänsteman
Lön & Tillträdesdatum Enligt överenskommelse
Kontaktperson Isabell Dagman – Kardell isabell.dagman@chalmerskonferens.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Köksmästare Johan Edwardsson
Marcus Danielsson
031-7723921
Driftschef Linda Fahlman
031-7723919
Ass.Restaurangchef Maria Liljered Hansson
031-7723952
Köksmästare Anders Holm
Driftschef Linda Fahlman
Köksmästare Peter Olsson
Köksmästare Peter Olsson
031-7723955