OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
WeSafe startade i ”molnet” 2013 med ett mål, att göra IT enkelt och leverera funktion före teknik. Vi har sedan starten haft en tydlig fokusering på Microsofts molntjänster, vilket har gett oss en stark profilering och erkända spetskompetenser inom Microsofts molnplattform. Med gedigen kunskap om vilka möjligheter Microsofts molnplattform erbjuder och ett genuint intresse av att lära känna våra kunders processer och utmaningar, hjälper vi våra kunder att säkerställa att IT blir en avgörande konkurrensfördel.
Vi expanderar och söker nu en Operation Manager som ska leda och coacha teamet på WeSafe i deras dagliga arbete. Att skapa hög trivsel och ge bästa förutsättningar till teamet är en naturlig del av arbetet då rollen ställer höga krav på goda ledaregenskaper och ett genuint intresse av att lyfta och utveckla medarbetare för att gemensamt nå uppsatta mål.
Vem är du?
För att trivas i rollen ser vi att du har ett tydligt, närvarande och inspirerande ledarskap, gärna erfarenhet i en tidigare roll som Teamleader eller liknande.
En teknisk bakgrund och god teknisk förståelse i Microsofts molnlösningar.
Du är prestigelös och har en stark vilja av att hjälpa andra att utvecklas i sin yrkesroll.
Vidare har du en stark förmåga att se helheten ur ett helikopterperspektiv, och därefter ta egna initiativ och driva projekt framåt.
Du ska trivas att jobba i en föränderlig organisation med högt tempo där vi är samarbetsvilliga med fokus på högklassig service och stort kundfokus.
Dina arbetsuppgifter:
Leda teamet och skapa hög trivsel för att ge bästa förutsättningarna för att kunna prestera.
Coacha och följa upp konsulterna i deras dagliga arbete för att säkerställa att de når uppsatta mål.
Tillsammans med ledningen säkerställa arbetsfördelningen inom teamet.
Ansvara för kvalitén på supporten, säkerställa tydlighet och struktur inom teamet. Vara drivande i processfrågor, förbättringsarbeten och planering på avdelningen.
Säkerställa att vi har en adekvat dokumentation.
Ansvarig för konsulternas kompetensutveckling och tillsammans med ledningen säkerställa att WeSafe har de certifikat som krävs för önskad status hos Microsoft.
Ansvar för att driva på arbetet med TAM.
Ansvarig för kundnöjdhet och stötta konsulterna i möten och konversationer där det råder missnöje eller vid komplexa ärenden.
Tillsammans med Supportansvarig ansvara för beläggning och ledighetsansökningar.
I den mån det behövs ta egna ärenden.
Vidare kommer du med stöd av ledningen hantera:
Lönesamtal
Rekrytering
Medarbetarsamtal
Du erbjuds möjligheten att arbeta i en prestigelös organisation med högt i tak och positiv stämning. Vi är ett snabbt växande bolag med korta beslutsvägar och därmed möjlighet att påverka och växa med rollen.
Vill du veta mer eller söka tjänsten?
Hör av dig till Robert, robertveberg@wesafe.se eller skicka in din ansökan till ansokan@wesafe.se, vi hanterar ansökningarna löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
#jobbjustnu