OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi en förändringsledare som både förstår vår affär och våra viktigaste resurser – våra medarbetare. Har du erfarenhet från lagerverksamhet och tankar och idéer om hur den kan utvecklas framåt? Då kanske du är vår nya Operation Manager!
Med en gedigen kunskap inom livsmedelshantering och genom att aldrig tumma på säkerhet och kvalitet har Bring Frigo sedan 1948 levererat färska, kylda och frysta livsmedel. Företaget är nu inne i en intressant förändringsresa där du kan bli en viktig spelare och påverka hur vi skall jobba framöver.
Om tjänsten
Som Operation Manager får du en central roll i Bring Frigos organisation i Jordbro med helhetsansvar för två anläggningar och en stor möjlighet att påverka vår verksamhet. Tjänsten är en nyinrättad tjänst och du kommer ha stora möjligheter att forma tjänstens innehåll och karaktär!
Hos oss blir du en del av en ledande aktör på marknaden för lagring och transport av tempererade livsmedel som är Bring Frigos specialitet. I våra fryshus i Jordbro hanterar och lagrar vi både kylt och fryst livsmedel med cirka 25 tusen pallplatser. Här blir du ansvarig för den dagliga operativa verksamheten och till din hjälp har du teamleaders, administratörer, och ca 40 lagerarbetare som besitter en bred erfarenhet och kompetens om verksamheten.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Jordbro utanför Stockholm och du rapporterar direkt till regionchef för region Nord.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Säkerställa att lagerarbetet på dina anläggningar i sin helhet bedrivs och utvecklas på ett effektivt sätt utifrån kostnads-, personal- och kvalitetsaspekter, samt i enlighet med satta rutiner och myndighetskrav.
Ansvar för anläggningens arbetsmiljö och för personalrelaterade frågor. Du har direkt personalansvar över tre teamleaders.
Ansvar för upprättande av rutiner/SOP och att dessa kommuniceras och implementeras hos personalen.
Upprätthålla en god kommunikation och ett gott samarbete med våra leverantörer och kunder och ta en aktiv roll i kundrelationerna, där du är delaktig under möten i en nära dialog med Regionchef.
Är du rätt person för jobbet?
Vi söker dig som tar initiativ till utveckling och som drivs av att se resultat av ditt och teamets förbättringsarbete! Du är prestigelös och teamets framgång är din framgång. Du har lätt för att kommunicera och har en i grunden positiv inställning.
För att bli framgångsrik i den här rollen ser vi att du har god erfarenhet av att leda andra och av att arbeta enligt Lean. Du har erfarenhet av lagerverksamhet och har en god förståelse för vilka ekonomiska konsekvenser utökad bemanning eller en kasserad pall innebär. Du har även vana av kalkyler och är duktig på att se samband mellan siffror och dess bakomliggande orsaker. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i Office-paketet och ser gärna att du har genomgått någon form av ledarskapsutbildning. Du behärska svenska och engelska i tal och skrift.
Vi på Frigo fokuserar på personlig mångfald som en naturlig spegling av samhället. Vi uppmanar därför alla kvalificerade personer att ansöka!
Vi tillämpar löpande urval, så skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2021-04-30. Har du frågor på tjänsten – kontakta regionchef Rodolfo del Pino på telefon 070 912 2154 eller via mail rodolfo.del.pino@bring.com