Operation Manager till Getinge Group AB

Arbetsbeskrivning

Getinge Group is a leading global medical technology company with operations in the areas of surgery, intensive care, infection control, care ergonomics and wound care. The Group is organized into three business areas: Extended Care, Infection Control and Medical Systems, and operates under the ArjoHuntleigh, Getinge and Maquet brands.
We employ more than 15,000 talented employees across the globe who delivers innovative products and solutions that contribute to quality enhancement and cost efficiency within healthcare and the life sciences. At Getinge Group you are involved in the creation of sustainable healthcare for future generations.

0 0 1 134 713 PS Partner 5 1 846 14.0 Normal 0 21 false false false SV JA X-NONE
Getinge Group is active in over 40 countries and generates sales exceeding SEK 25 billion. We are expanding rapidly and will double in size over the coming years. Join us on this exciting journey!

Getinge Infection Control (GETINGE) är ett av tre affärsområden inom Getinge AB. Affärsområdet Getinge Infection Control består av två affärssegment: Hälso- och sjukvård och Life Science och har ca 3000 medarbetare. Inom segmentet Hälso- och sjukvård levererar GETINGE lösningar för infektionskontroll, och inom segmentet Life Science är GETINGE en viktig leverantör av lösningar för att förebygga kontaminering.

Tjänsten

Tjänsten är en nyckelposition i den Europeiska Logistikorganisationen, då organisationen är ansvarig för hela logistikflödet i regionen för tre affärsområden: parts, consumables och accessories. Som Operation Manager för EMEA är du huvudansvarig för att logistikorganisationen lever upp till huvudmålen för verksamheten. I rollen är du medlem i ledningsgruppen för Global Logistics och rapporterar till Head of Logistics EMEA. Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Huvudansvar för logistikorganisationen
• Fullt ansvar för P&L och rörelsekapital
• Personalansvar för 10-15 direktrapporterande
• Aktivt coacha och leda sitt team
• Utveckling av organisationen och verksamheten gällande allt som rör den dagliga verksamheten.
• Uppföljning av KPIer och aktivt leda verksamheten och göra de justeringar som krävs för att nå uppsatta mål.
• Ta ägandeskap och utveckla verktyg för ledning av verksamhetens processer.
• Säkerställa att den dagliga kontakten med 3PL leverantörer fungerar och att dessa lever upp till uppsatta mål och förväntningar
• Driva aktiviteter för kostnadsreduktion inom ansvarsområdet avseende direkt och indirekt material, transport och lager/3PL service.
• Identifiera och genomföra aktiviteter för att förbättra service och frigöra kapital
• Utveckla kommunikationen med säljenheterna för att säkerställa högsta möjliga leveransnivå.


Personen vi söker

Vi söker dig som har en stark drivkraft och vilja att leverera tillsammans med dokumenterade resultat från att leda internationella logistikorganisationer i liknande och lika komplex miljö. Du har en kommersiell erfarenhet och det affärsmannaskap för att hantera externa parter. Du har en mycket god förmåga att leda och utveckla dina medarbetare. Vidare har du en universitetsexamen som ingenjör eller inom affärslogistik med flera års erfarenhet av att leda logistik- eller supply chain organisationer inom liknande affärsområden. En viktig förutsättning för befattningen är att du har en förmåga att kommunicera och lösa problem på ett effektivt sätt tillsammans med transportbolag och andra intressenter över hela Europa. En förmåga att kommunicera obehindrat på både svenska och engelska är ett krav och om du även kan franska eller något annat europeiskt språk är det meriterande.

Ansökan och kontakt

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering. Sök tjänsten via www.pspartner.se och registrera din CV med ett personligt brev. Vi arbetar med ett kontinuerligt urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta rekryteringskonsult Mats Törn mats.torn@pspartner.se eller tel 0761 64 59 69.

Intervjuer sker löpande vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

"PS Partner grundades 2010 och vårt kontor är beläget på Södra Hamngatan i centrala Göteborg. Vårt jobb är att hitta rätt person, i rätt tid – till rätt organisation. Lite mer precist så arbetar vi med rekrytering, search och bemanning samt personalfrågor. Vi har närmare 50 år erfarenhet tillsammans och har sett många olika människor, positioner och organisationer. Läs gärna mer på www.pspartner.se "

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 25 februari 2015

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024