Operation Purchasing Development

Operation Purchasing Development

Arbetsbeskrivning

På inköp står vi inför en spännande utvecklingsfas med avseende på digitalisering och verksamhetsutveckling, vi vill att du är med och driver arbetet. Är det här utmaningen du letat efter? Då föreslår vi att du tar med dina erfarenheter till vårt härliga gäng så utvecklar vi inköpsfunktionen tillsammans!

Om företaget
På vår site i Mjölby arbetar 3000 medarbetare med materialhantering från utvecklingskoncept till producerat fordon. Vår produktrange går från trotjänare som manuella handtruckar till autonoma självkörande fordon och innovativa energilösningar. Hos oss står medarbetaren i fokus och våra medarbetare beskriver oss som ett vänskapligt bolag med fokus på personlig utveckling, personligt ansvar och hälsa. Vi är nummer ett i världen inom materialhantering och fortsätter hela tiden vår utvecklingsresa.
Vi gör stora investeringar i vår verksamhet inför framtiden och vi rekryterar personal till flera av bolagets funktioner.


Dina arbetsuppgifter
Rollen tillhör den operativa inköpsorganisationen men ditt ansvar är att, tillsammans med chef, driva inköps digitaliseringsresa och säkerställa att alla våra systemverktyg fungerar ihop med övriga system och processer inom inköp samt att de används på ett optimalt sätt. Det kan tillexempel innebära att…

•…digitalisera / automatisera:
- Exempel: Kan vi få bort ”onödigt rutinarbete” genom att implementera AI?

•Verksamhetsutveckla:
- Exempel: Utveckla arbetssätt och funktioner i system i syfte att förenkla, standardisera / effektivisera
- Se över och utveckla befintliga processer och arbetssätt i syfte att säkerställa effektivitet

• Supportera organisationen:
- Hämta data ur Enterprise one (sitens affärssystem), analysera, konkretisera och skapa för organisationen greppbara presentationer

Du utgår ifrån siten i Mjölby och har din plats i ett kontorslandskap tillsammans med övriga medarbetare inom inköp. Gruppen operativt inköp består av 15 medarbetare. Den totala inköpsorganisationen uppgår till cirka 60 medarbetare. Kunden är i absoluta huvudsak dina kollegor inom operativt, taktiskt och strategiskt inköp. Projekten sträcker sig stundtals utanför funktionen vilket gör att samarbete och kontaktnät spänner över hela företaget, allt ifrån leveranskvalité och sälj till produktion och internlogistik, för att nämna några exempel. Du rapporterar till chefen för operativt inköp.

Din profil
Vi ser att du som söker har en eftergymnasial utbildning antingen på högskola/universitet eller YH-utbildning, gärna inom inköp eller logistik. På daglig basis hanterar du stora mängder data och utifrån det skapas underlag för utveckling av verksamhet och beslut. Vi ser att du som söker är van eller åtminstone upptäckt en fallenhet för att på ett strukturerat och effektivt sätt få fram relevant underlag utifrån stor mängd information. Utöver ovan ser vi att du…

• …är en lagspelare, ”laget före jaget”. Har lätt för att upprätta och bibehålla ett socialt nätverk som främjar dina uppgifter
• Ser vikten av och har lärt dig att kommunicera på ett sätt så att information landar i alla led
• Är lyhörd, kan lyssna in och känna av din omgivning
• Analytisk förmåga

Vi ser även att du…
• …har erfarenhet kring affärssystem
• Trivs med Processutveckling
• Behärskar Excel på en tämligen avancerad nivå
• Kan föra dig obehindrat i tal samt skrift i Svenska och Engelska

Det är meriterande om du har arbetat med utveckling av inköps/logistik processer med tillhörande dataanalys.
Avslutningsvis ser vi fram emot att välkomna dig i vårt sammansvetsade team här på Operation Purchasing. Ett team som hittar på aktiviteter tillsammans, har högt i tak och nära till skratt.

Hållbar arbetsgivare
På Toyota eftersträvar vi att vara en hållbar arbetsgivare genom vårt framstående miljöarbete och vår personalpolitik. Vi har i dagsläget bland annat en koldioxidneutral produktion och en KRAV-märkt personalrestaurang. Vidare erbjuder vi vår personal goda träningsmöjligheter genom gruppträning, ett nyrenoverat gym och digitala friskvårdstjänster.

Pendling och distansarbete
Vi har goda pendlingsmöjligheter med pendeltåg och bil från de flesta städerna i Östergötland, 30 minuter från Linköping och 20 minuter från Motala. Vi erbjuder gratis parkering med motorvärmarplats inom 5 minuters promenadavstånd från din arbetsplats. På Toyota erbjuder vi även våra medarbetare möjlighet till distansarbete på deltid. Möjligheten till distansarbete varierar utifrån tjänstens krav och förutsättningar.

Ansökningsförfarande
Ansökningsförfarande:
I denna rekrytering samarbetar Toyota Material Handling med Skill. Vid frågor kontakta gärna ansvarig rekryteringskonsult Rasmus Rosander, rasmus.rosander@skill.se. Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.skill.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss. Intervjuer och urval sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum. Passa därför på att skicka in din ansökan redan idag! Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Category Manager

Category Manager

28 november 2024