Operation Specialist- Är du vår nya entreprenadingenjör?

Operation Specialist- Är du vår nya entreprenadingenjör?

Arbetsbeskrivning

Operation Specialist - är du vår nya Entreprenadingenjör?

Rollen hos oss

Som Operation Specialist arbetar du i projekt där du bidrar med att stötta arbetsledningen med att säkerställa en effektiv projektstyrning. Du kommer aktivt att delta vid upprättande av planeringsunderlag, produktionskalkyler, förfrågningar, tidplan och ekonomiavstämningar.

Du stöttar främst plats- och Arbetschefsledning men även övriga i organisationen. Du ska vara väl insatt i kontraktshandlingar för projektet och stödja arbetsledningen i uppföljningar.

Du arbetar i nära samarbete med många olika kompetensområden inom företaget, bland annat inköp och platschefer samt arbetschefer.

För att lyckas är det viktigt att du har förmåga att skapa kontakter och god förmåga att göra affärer på affärsmässiga och etiska grunder. Du är strukturerad och skicklig på att hitta tekniskt och affärsmässigt fördelaktiga lösningar på kort och lång sikt.

Som person är du noggrann och analytiskt lagd, du har ett intresse för ekonomisk styrning och uppföljning samt ser också en utmaning i att förebygga och hantera problem som dyker upp löpande under projektets gång.

Många av våra projekt genomförs i nära samverkan med beställare och andra parter och du bör därför trivas med att arbeta i nära samarbete med såväl kollegor som externa kunder/medarbetare.

Våra kompetenta medarbetare är vår absolut största framgångsfaktor. Vi är dock övertygade om att vi och vår verksamhet ständigt kan utvecklas och bli ännu bättre genom ett medskapande arbetssätt. Medskapande för oss innebär att du i ditt dagliga arbete har ett engagerat, aktivt stödjande och bidragande sätt som får både dig och dina kollegor att må bra, trivas, utvecklas och prestera.

Dina erfarenheter
Byggteknisk utbildning och/eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom bygg- och anläggningsbranschen, gärna med erfarenhet av arbete ute i produktion samt från en närliggande roll. Har du erfarenhet av tidsplanering, produktionskalkyler och/eller entreprenadjuridik ses detta som meriterande.

Vi förutsätter att du har en god datorvana samt hanterar svenska och engelska i tal och skrift.

Ytterligare information

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i första hand i Luleå/Boden eller Umeå, alt efter överenskommelse.

Vill du veta mer om tjänsten? Välkommen att Area Manager Mikael Engström, 070-176 27 67.

Registrera din ansökan och CV nedan. Urval sker löpande, ansök därför så snart så möjligt, dock senast 2022-10-31.

Varmt Välkommen med din ansökan

Kontaktpersoner på detta företaget

Tore Arnesson, Platschef
070-6329947
Susanne Rockenstedt, Personalman
076-1012566
Susanne Rockenstedt, Personalman
013-356535
Niclas Coucher, Affärschef
070-65 80 454
Therese Svensson, Personalman, rekrytering
070-276 54 99
Per Karlsson, Affärschef
0480-47 60 16
Niclas Coucher, Affärschef
0470-355 02
Therese Svensson, Personalman
0470-355 16
Per Öberg, Gruppchef projekteringsledning
031- 771 52 69
Lennart Skog, Gruppchef inköp
031-771 51 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: NCC
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 september 2022
  • Ansök senast: 31 oktober 2022

Besöksadress

sjötullsgatan 35
None

Liknande jobb