Operation Supply Manager med fokus på ledarskap

Arbetsbeskrivning

Till vår kund i västra Göteborg söker vi nu dig som är tillgänglig från september för ett spännande uppdrag som Operation Supply Manager. Uppdraget är på 60-100% under ett års tid med chans till förlängning eller anställning.

Om tjänsten
Som Operation Supply Manager kommer du att ha en central roll i att säkerställa en effektivitet och optimering av hela kedjan från inköp, lagerhantering till utleverans. Fokus i rollen ligger utöver detta mycket på ledarskapet då du leder ett team om 6 personer.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Lagerstyrning och Optimering
Ansvara för en effektiv och kostnadseffektiv lagerverksamhet genom att utveckla och implementera lageroptimeringsstrategier. Övervaka lageromsättning, lagernivåer och lagringskostnader för att säkerställa optimal lagerhållning samt för att minimera plockfel genom korrekt produktplacering och märkning.

• Logistik och Inköpssamordning
I nära samarbete med inköpsavdelningen bidrar du till att optimera såväl planering som beställandet av varor. I din roll ligger även att bedöma volymer och säkerställer att inkommande varor matchar kapacitet och efterfrågan. En viktig del är också att optimera lagrets bemanning och resursanvändning.

• Personalledning och Utveckling
Rollen innefattar arbetsledning samt utveckling och coachning av personalen. Du säkerställer att personalen följer företagets riktlinjer och standarder och kommer med förslag på utvecklingsåtgärder för att höja personalens prestation.

• Processförbättring och Beslutsfattande
Analys av lagerprocesser och aktivt arbete för att genomföra förbättringar baserat på dataanalys och rapportering. Du är kravställande mot sälj- och inköpsavdelningar.

• Kvalitetssäkring
I rollen ligger också att säkerställa att alla produkter i lager är av rätt kvalitet och kvantitet. Du ansvarar för att implementera rutiner för kvalitetskontroll och korrigerande åtgärder.

• Inköpsstyrning
Ansvar för att styra inköpsfunktionen, inklusive rutiner, leverantörsbedömning och förhandlingar.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har relevant erfarenhet inom inköp, logistik, lager- och leveranskedjor, med god förståelse för affärsprocesser och förmågan att optimera dem. Du är van vid att hantera komplexa leveransprocesser och har en god analytisk förmåga. Du har tidigare haft personalansvar och trivs i en ledande roll där du aktivt får arbeta med personalen, både för att utbilda och coacha dem.
Det är viktigt att du är en van systemanvändare och har erfarenhet från att arbeta med systemstöd för analys och rapporter, allt för att kunna får en helhetsbild och optimera flödena på bästa sätt. Detta är också avgörande för att kunna arbeta proaktivt och se till att lagerhanteringen sköts på bästa sätt med hänsyn till hög- och lågsäsong.

Personliga egenskaper
Som person är du självgående, strukturerad och har en god samarbetsförmåga. Du har starka ledaregenskaper och trivs med att arbeta i en föränderlig miljö. För att passa i rollen ser vi dessutom att du har en god analytisk förmåga samt en stark drivkraft att nå uppsatta mål. Du talar och skriver flytande svenska och engelska. Goda kunskaper i relevanta IT-system och lagerhanteringsverktyg är en fördel för att kunna arbeta effektivt i rollen.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Frida Dalevik. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Observera att med hänsyn till sommar och semester så kan återkoppling dröja något.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR in Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2024
  • Ansök senast: 11 augusti 2024

Liknande jobb


21 november 2024

Strategisk inköpschef till Zetterströms

Strategisk inköpschef till Zetterströms

14 november 2024

19 november 2024

Sektionschefer inköp till BAE Systems Bofors AB

Sektionschefer inköp till BAE Systems Bofors AB

14 november 2024