Operation Support Specialist

Arbetsbeskrivning

Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!


Vill du vara med och optimera vår operationella verksamhet på lagret?
Får du energi av att hitta nya lösningar samt gillar att analysera data? Gillar du dessutom att arbeta nära verksamheten och att praktiskt vara med att lösa utmaningar?
Vi söker nu två kollegor som vill vara med på en stor förändringsresa både digitalt och verksamhetsmässigt. Våren 2025 flyttar vi in ett nybyggt lager vid Landvetter som kommer att bli ett av Nordens största och vi vill stärka upp vårt lagerteam med en ny roll som Operation Support Specialists som kommer samarbeta med interna funktioner, lagerchefer, artikeladministrativa enheter och systemleverantörer.
Din roll
I ditt dagliga arbete kommer du att optimera den fysiska och digitala infrastrukturen på lagret, vilket bla. innebär effektivisering och säkserställande av kvalitet vid plockplatser, buffertplatser, plockrundor, märkning och artikelhantering. Arbetet innebär även att du kommer att stödja utveckling, underhåll och kostnadskontroll av operativa system,
En del av ditt ansvarsområde är att delta i lokala förbättringsteam och utveckla behovsspecifikationer för projekt och investeringar samt assistera systemintegration i både befintliga och nya processer och kundimplementeringar.
Sedan några år tillbaka ägs vi av Sysco som är världsledande inom Foodmarket Service och Menigo ingår i en global koncern med stort samarbete över de olika marknaderna och det finns stora karriärsmöjligheter.
Vad gör du:
Hantera dagliga operativa problemlösningar
Aktivt förbättringsarbete inom ditt specialistområde
Hantera buggar, service och underhåll av olika system och kopplingar mellan system.
Ta fram underlag samt uppdatera rutiner som hanteras vid kontroller och vara lagerverksamhetens expert vid t.ex. produktåterkallningar, kvalitetsavvikelser, BRC eller andra typer av revisioner.
Följa upp inventeriongar och lagerjusteringar samt skapa och följa upp KPIer
Ta fram underlag och statistik i systemen.
Säkerställa korrekt masterdata på artikelnivå och hantera saldoavvikelser
Delta i projekt
Integrerat i förbättringsarbete inkludera arbetsmiljö, miljö och kvalitet



Vem är du:
För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet av branschen och av lagerarbete med komplexa logistikupplägg.
Vi söker dig som är strukturerad, organiserad och har en stark samarbetsförmåga.
I rollen är det viktigt att du är lösningsorienterad och har en analytisk förmåga samt att du kan kommunicera och förmedla information på ett pedagogiskt sätt.

Du har:
Eftergymnasial utbildning inom logistik och lager eller motsvarande erfarenhet.
Goda IT-kunskaper, särskilt inom WMS och affärssystem.
Meriterande kunskaper: WMS-ASTRO, ERP-Dynamic 365, arbetsmiljö och ergonomi.



Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!
För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MENIGO FOODSERVICE AB
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2024
  • Ansök senast: 15 juli 2024

Postadress

Kilvägen 7
ARLÖV, 23237

Liknande jobb


20 december 2024

18 december 2024

Regional Inventory Planner

Regional Inventory Planner

17 december 2024

PM Site Planner

PM Site Planner

3 december 2024