Operational Buyer till Ework Group

Operational Buyer till Ework Group

Arbetsbeskrivning

Bakgrund och kunder
Vi söker nu en Operational Buyer för att arbeta gentemot Eworks största kund Tietoevry, med fokus på den svenska leveransen.
Vad gör en Operativ Inköpare / Operational Buyer?
Som Operational Buyer är man ansvarig för leveransen hos din kund. Du är kundens främsta kontakt gällande konsultuppdragen och kontrakten hos våra kunder. Du kommer att träna och tränas i de olika lösningarna som vi har satt upp hos våra kunder vilket betyder att du kommer få lära dig verktygen och systemen för att upprätthålla vår service och leverans. En av de viktigaste byggstenarna är at se till att upprätthålla regeluppfyllnad gällande våra överenskomna processer och strategier.
I ditt dagliga arbete ingår en hög grad av kommunikation, rådgörande med beställande chefer kring ständiga förbättringar, träningar och onsite hos kund, dialog med leverantörerna och att vara bryggan mellan våra konsulter och beställande chefer i pågående dialoger. Du kommer att vara den som främst hanterar administrativa och operationella ärenden kring konsultinköp hos dina kunder. Du samarbetare nära med dina kollegor i det svenska teamet, men även med kollegor i kundteamet i Oslo, Helsingfors och Warszawa.
Ansvarsområden
Du är ansvarig för att hantera den existerande konsultbasen, följa upp och utvärdera deras uppdrag utifrån uppsatta KPI:er och SLA:er hos kund. Utifrån det kommer du tillsammans med kundteamet och kund att arbeta med ständiga förbättringar. Detta innebär att du som operativ inköpare tar en aktiv roll i att arbeta med change management tillsammans med kunder och beställare. Detta görs genom att möta och utbilda beställande chefer och leverantörer hos kund, i våra system, inköpsprocessen kring hur vi ska arbeta effektivt i våra MSP- och VMS-lösningar. Som en operativ inköpare följer du alltid upp avvikelser från den överenskomna processen och säkerställer att alla vet den “rätta” processen och att våra beställande chefer har den support som behövs för att lyckas.
Krav för att kunna lyckas i rollen
Erfarenhet av förhandling eller att du tycker om att förhandla
Förmåga att arbeta strukturerat med administrative delar för att säkerställa effektiva och smarta processer
Förmåga att bygga förtroende och långsiktiga relationer både med kunder och leverantörer
Flytande i svenska och engelska
Lösningsorienterad med en förmåga att självständigt arbeta och driva dina egna processer och ärenden



Övrig information
Start: Omgående, enligt överenskommelse
Anställningsform: Tillsvidare med tillämpning av initial provanställning
Omfattning: Heltid
Placering: centrala Stockholm
Välkommen med din ansökan!
Our company provides equal employment opportunities (EEO) to all employees and applicants for employment without regard to race, color, religion, sex, national origin, age, disability or genetics.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ework Group AB LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 19 april 2022
  • Ansök senast: 19 maj 2022

Postadress

Nygatan 18,
LINKÖPING, 58219

Liknande jobb


Inköps och e-handelsexpert

Inköps och e-handelsexpert

22 november 2024

Sourcing Manager Software

Sourcing Manager Software

22 november 2024

22 november 2024

21 november 2024