OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till en viktig roll i ett sammanhållet team inom operativt inköp på Husqvarna Group. Här får du arbeta med att säkerställa att det största värdet tillförs organisationens interna kunder och därmed positivt påverka det totala affärsresultatet. Du får dessutom arbeta kommunikativt med många kontaktytor, både internt och externt.
OM TJÄNSTEN
I denna roll kommer du tillhöra ett team av Commodity Managers och Operational Buyers där ditt primära ansvar är att säkra inköpsresultat i flödet av produktförbättringsaktiviteter och att stödja Commodity Managers på olika sätt för att förbättra kommersiella resultat. Sourcing inom Husqvarna Division ansvarar för att säkerställa kvalitet, leverans, kostnadseffektivitet och hållbarhet i leveransen inom divisionen. Du kommer att arbeta mot avdelningen Sourcing Petrol Power Commodities som ansvarar över att anskaffa allt direkt material som används i Husqvarnas bensindrivna handhållna produkter, med en global uppsättning av både fabriker och leverantörer. Teamet består idag tio kollegor med varierad erfarenhet
Du erbjuds
I arbetslivet förstår vi att vägvalen är många och att alla inte har samma ambitioner. Kanske vill du specialisera dig och bli grym inom ett visst område eller ser du dig en dag i en ledande position? Möjligheterna är många och vår specialitet som bolag är att vara en karriärpartner för att hjälpa dig nå just dina mål. Läs gärna mer om hur vi arbetar med Young Professionals här!
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Var ansvarig för den dagliga affären med leverantörer och interna intressenter inom ditt team
* Ansvara för att godkänna fakturor, underhålla och uppdatera prislistor samt för inköpsdelen av produktunderhåll och löpande förändringar
* Stödja Commodity Managers i implementeringar av strategi, benchmarks, företagsöverlåtelser och diverse andra projekt
* Bygga och upprätthålla relationer med interna kunder och andra funktioner för att säkerställa ständiga förbättringar och att serviceåtaganden uppfylls
VI SÖKER DIG SOM
- Har en utbildningsbakgrund som ingenjör, gärna inom exempelvis Maskinteknik eller Supply Chain management
- Har mycket goda kunskaper i både svenska och engelska då det dagliga arbetet kräver det
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av att arbeta med externa leverantörer
- Erfarenhet av arbete med mekaniska eller mekatroniska komponenter
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Affärsinriktad
- Strukturerad
- Samarbetsinriktad
Vår rekryteringsprocess
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten riktas till Academic Work
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan tas ned innan sista ansökningsdag om vi har gått vidare till urvals- och intervjufasen. Rekryteringsprocessen omfattar två test: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att matcha rätt talang med rätt position samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Husqvarna Group har över 330 år av innovation i bagaget och identifierar sig själva som världens äldsta startup. Ett stort och världsledande företag sett till omsättning men ett litet och familjärt bolag i väggarna. Allas idéer välkomnas och uppskattas. Det är nära mellan avdelningarna och utvecklingsambitioner flödar i koncernen. Vad gör Husqvarna då i det dagliga arbetet? Jo de levererar skogs-, park- och trädgårdsprodukter för professionella användare. De för samman hög prestanda, användarvänlighet och säkerhet och erbjuder ett brett och växande sortiment med produkter och tillbehör, där allt från motorsågar och kapmaskiner till robotgräsklippare ingår.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231