OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig med ett skarpt öga för kvalitet och en god förhandlingsförmåga som trivs i en roll med många samarbetsytor och har en förmåga att bygga varaktiga relationer. Låter detta intressant? Då kan rollen som Operational Buyer vara något för dig! Välkommen in med din ansökan redan idag.
OM TJÄNSTEN
Som Operational Buyer kommer du att tillhöra ett team om 7 personer som arbetar nära sina intressenter och har en stark förmåga att bidra med värde till företaget. Tillsammans med teamet arbetar ni för att säkerställa utförandet av operativa uppgifter, skapar nya initiativ samt driver besparingsinitiativ. I rollen kommer du att ansvara för att tillhandahålla förstklassigt inköpsstöd till företagets intressenter genom att driva olika inköpsinitiativ, processautomatiseringar, stöttning av digitalisering samt bidra till företagets mål.
Då du kommer att arbeta nära flera aktörer och intressenter, krävs att du har en god samarbetsförmåga och förmåga att skapa varaktiga relationer både internt och externt. Vidare är det även viktigt i rollen att du kan se den större bilden och tänka strategiskt.
Du erbjuds
- Möjligheten att utvecklas tillsammans med ett team som motiveras av att leverera höga servicenivåer och resultat.
- En kommunikativ roll där du får möjligheten att knyta nya kontakter där ni tillsammans kan driva kontinuerlig förbättring i hela organisationen.
- Som konsult på Academic Work erbjuds du en fantastisk möjlighet att växa som yrkesperson, utöka ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt erbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
* Ansvara för att tillhandahålla förstklassigt inköpsstöd till företagets intressenter
* Implementera och distribuera effektiva program och initiativ kopplat till indirect sourcing
* Identifiera möjligheter till förhandlingar baserat på företag, leverantörer och marknadsdata.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en färdig högskoleexamen inom ekonomi eller liknande
- Har tidigare erfarenhet av en liknande roll av att stödja interna och externa intressenter i en internationell arbetsmiljö
- Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift då det krävs i det dagliga arbetet
- Har goda kunskaper inom MS Office
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Samarbetsinriktad
- Serviceinriktad
- Kommunikativ
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231