Operational Development and Training Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta i rollen som Operational Development and Training Manager på en modern nischbank som just nu är inne i en transformationsresa? Resurs är årets Karriärföretag och vi vill nu att du blir en del av vår resa. Läs mer här nedan!

Vi söker dig som vill vara med och modernisera och utveckla vår kundservice till världsklass. Är det du?

Är du en erfaren ledare inom Kundservice? Vi söker en ledare till en nordisk roll med ett stort fokus på kontinuerlig utveckling och ett genuint intresse för människor till Customer Service som har huvudkontor i Helsingborg.

Vi är på en digital förändringsresa och för att lyckas behöver vi dig som får saker att hända, vågar utmana och är lösningsorienterad!

Är du rätt för jobbet, ansök idag!

Få koll på rollen

Som ansvarig för teamet Operational Development & Training inom Customer Service jobbar du i ett tätt samarbete med ledare inom den operativa verksamheten för att utveckla och facilitera arbetssätt inom bemanningsplanering, utbildning och verksamhetsutveckling. 

Du leder ett team med specialister inom Training, Verksamhetsuveckling samt Workforce Management och våra systemadministratörer.

Teamet har en central roll i vår nordiska verksamhet och spänner över både konsument och företagssegmentet.

Du ges möjlighet att arbeta självständigt i en kvalificerad roll med personalansvar för en grupp på drygt 10 medarbetare med olika erfarenheter och åldrar på en rolig, stabil och expansiv arbetsplats där du har möjlighet att bidra till utvecklingen av Resurs Bank.

Du arbetar nära och dagligen med våra team i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Resor i tjänsten mellan de olika kontoren förekommer.

Du ingår i ledningsgruppen för Nordic Customer Service och du rapporterar till Chief Customer Service Officer.

På ett personligt plan

Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och tycker om att utveckla människor och verksamheter. Som ledare jobbar du aktivt för att förbättra dig själv, teamet som helhet såväl som dina kollegor. Du jobbar inkluderande och stöttar teamet i prioritering och säkerställer att saker blir gjorda. Du räds inte att kavla upp ärmarna om det så skulle behövas.

Du tror på löpande feedback och coaching av ditt team, ser till att vi är på rätt väg och får individen att växa.

Du har i tidigare roller arbetat med processutveckling inom något av följande: WFM, Quality Management, Performance Management, Training & Development.

Då vi är en nordisk koncern är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska i tal och skrift.

Krav för tjänsten


• Minst 3 års ledarskapserfarenhet
• Erfarenhet från kundservice i någon roll inom Workforce Management, Training eller verksamhetsutveckling.
• Bekväm med terminologi och begrepp inom kundservice

Önskvärda egenskaper


• Förmåga att ställa om snabbt
• Prestigelöst förhållningssätt
• God teknisk förståelse är en fördel
• Annat nordiskt språk är en stor merit
• Samarbetsinriktad

Mer än bara ett jobb

Resurs anda handlar om transformation, våra värderingar (DOIT), vår kultur och människorna i vårt samhälle. Det handlar om hur vi definierar oss själva, hur vi möter världen och hanterar vår verksamhet. Vi är här för att göra skillnad i människors liv och för att hjälpa dem att få saker att hända. Det ska inte vara svårt att ha att göra med en bank – vi vill ge känslan av frihet och möjligheter. Var med på vår resa och arbeta i en miljö där vi är öppna för distansarbete, främjar work-life balance och där du skapar dina möjligheter själv. Vi är här för att få bra saker att hända, vill du vara med?

Bra att veta:

Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse

Anställningsgrad: Heltid

Arbetstider: Kontorstider

Plats: Aktivitetsbaserade kontor i fräscha lokaler i Helsingborg, fri parkering och kollektivtrafik som stannar precis utanför kontoret.

Ansök idag!

Vänta inte med att skicka in din ansökan, urval och intervjuer sker nämligen löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Vi ser fram emot att höra från dig.

 

#RB 

 


Resurs är en nordisk nischbank med ledande betal- och finansieringslösningar för handeln och dess kunder. Vi hjälper företag och privatpersoner att låna, spara och betala. Med över 40 års erfarenhet av handel, gör vi det snabbt, enkelt och tryggt att handla, både online och i butik. Vi sätter kundupplevelsen i fokus och arbetar för att få det roliga att hända och det svåra att kännas enklare. Idag har vi en kundbas på drygt 6 miljoner privatkunder och 615 anställda i Norden.

Kontaktpersoner på detta företaget

PernillaKlein, Marknadsutvecklare

PetraBergqvist, HR Business Partner
042-38 20 05
RickardBöös,
042-450 33 66
EvaEngström, Gruppchef
042-38 32 56
JanNågård, Ansvarig Green Business
0728-533262
MattiasCallisen,
042-382031
MirkoPaspalj,
0736-44 32 47
IldiTuranji,
042-4504079
SandraBryngson,
042-450 32 87
SusanneAxelsson,
042-382044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resurs Bank
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2022
  • Ansök senast: 14 april 2022

Besöksadress

Backaplan Deltavägen 6
None

Postadress

Ekslingan 9
Helsingborg, 25024

Liknande jobb


19 november 2024

18 november 2024

Team coordinator

Team coordinator

15 november 2024