OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du driva förändringar och optimera kundservice på ett framgångsrikt företag i Skåne? Till vår kund Skånska Byggvaror söker vi en Operational Excellence Manager med ansvar för att driva strukturellt utvecklingsarbete inom företagets kundservice.
Om Skånska Byggvaror
Skånska Byggvaror har siktet på att bli marknadsledande inom Garden Living och är redan idag störst i Sverige på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Bolaget säljer ett ex. uterum, växthus, spa, dörrar, fönster, förvaringslösningar etc, allt under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Skånska Byggvaror är ett lönsamt, onlinebaserat nordiskt bolag som erbjuder ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform som har över sex miljoner besök årligen. Vi möter våra kunder i våra omnikanaler webb, butik och telefon.
Den vi söker
Vi söker dig som vill bidra till Skånska Byggvarors fortsatta utveckling framåt genom att identifiera och analysera samt driva och utveckla arbetssätt, rutiner och processer inom kundserviceavdelningen i syfte att förbättra kundupplevelsen.
Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av kundservice, däremot bör du ha erfarenhet av att arbeta med verksamhets- och processoptimering med goda resultat. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med komplexa produkter och längre kundresor.
Vi tror också att du:
• Är van att samarbeta med olika delar av verksamheten för att nå gemensamma affärsmål
• Har relevanta erfarenheter av analys och utvecklingsarbete
• Är en van kravställare mot IT
• Har relevant eftergymnasial utbildning
Du ska ha en stark analytisk och kommunikativ förmåga och van att arbeta såväl självständigt som i team som spänner över flera olika funktionsområden.
Ansvarsområden
• Identifiera och analysera ex. förbättringspotential i ärendehantering, systemutnyttjande, resursplanering och arbetsfördelning
• Säkerställa att rätt arbetsprocesser och stödsystem implementeras och används för att ge en optimal kundupplevelse
• Ansvar för löpande förbättringsarbete och implementering av löpande utveckling
Du kommer ingå i ledningen för Skånska Byggvarors kundservice.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Rollen är placerad i Ängelholm och tillsätts snarast möjligt. Det är Skånska Byggvarors önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Workz som är ansvariga för rekryteringen. Har du frågor gällande rollen eller processen kontakta: rekrytering@workz.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic