Operational Finance Analyst

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi på Kelly Services en Operational Finance Analyst för att täcka upp under föräldraledighet. Kunden är ett internationellt medicintekniskt företag med placering i Uppsala.

Arbetsuppgifter
I rollen som Operational Finance Analyst kommer du att arbeta på företagets finansavdelning som stödjer produktion och verksamheten på två siter i Sverige samt även tre lager i Sverige och globalt. Arbetet innebär att vara ett finansiellt stöd för verksamheten, arbeta med prognoser, uppföljningar och investeringar m.m. Vid bokslut ingår även att göra reserveringar och kontrollera att resultaten stämmer. De system som används är bl.a. Hyperion och Oracle.

Du kommer främst arbeta med finansiell uppföljning och som stöd för lagret i Uppsala, inkl resultatuppföljningar, investeringar och lager.

Din profil
Vi tror att du är utbildad civilekonom och har arbetat i ca 4-5 år med liknande uppgifter inom större och gärna internationell koncern. I dina tidigare tjänster har du gärna haft en finansiellt operationell roll, där du har känt dig trygg i dina arbetsuppgifter. Har du inriktat dig mot redovisning kan även det vara relevant för tjänsten. Du bör ha lätt för att kommunicera med människor från olika kulturer och miljöer. Självklart behärskar du svenska och engelska utan svårigheter.

Du trivs med att arbeta både självständigt och i grupp. Du är kvalitetsmedveten och jobbar målfokuserat mot deadlines. Proaktivitet, driv och nyfikenhet är viktiga egenskaper i denna roll.

Urval och intervjer kommer ske löpande, varvid vi ser fram emot din ansökan redan idag. Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida www.kellyservices.se.

Eventuella frågor besvaras av Rekryteringskonsult Magnus Pålsson, 08-546 511 00

Ansökan sker endast via nedanstående länk!

Kunna använda Oracle, Hyperion och andra system.
4-5 år i finansiella roller, civilekonom. Företrädesvis i en finansiellt operationell roll men en inriktning mot redovisning kan också fungera.
Arbetat i ett större företag, helst en internationell koncern
Bra kunskap om Excel, van att arbeta med något av de större ERP-systemen.
Kunna arbeta självständigt och i grupp.
•Få saker att hända och vara pro-aktiv, fråga om saker innan de behövs
•Kvalitet i arbetet och leveranser i tid

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Åsa Olofsson
08-546 511 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kelly Services AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltidsanställd
  • Publicerat: 20 oktober 2013

Besöksadress

Regeringsgatan 77
Stockholm

Postadress

Regeringsgatan 77
Stockholm, 11139

Liknande jobb


1 november 2024

Chief accountant

Chief accountant

22 november 2024

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

Hyrköp - Redovisningsekonom med inslag av controlling

22 november 2024

Redovisningsekonom

Redovisningsekonom

22 november 2024