Operational Lead – Line-haul & terminals till Linas Matkasse

Operational Lead – Line-haul & terminals till Linas Matkasse

Arbetsbeskrivning

Är du vår nästa stjärna? Vill du utvecklas och fortsätta ge våra kunder den bästa kundupplevelsen? - Nu söker vi en ny kollega till vårt logistik-team i rollen som Operational Lead – Line-haul & terminals

Om oss

Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, bra och varierad mat. Sedan starten av syskonen Niklas Aronsson och Lina Gebäck 2008 har vi vuxit enormt!

Hos Linas Matkasse blir du en del av LMK Group, en nordisk måltidsleverantör med företag i Danmark, Norge och Sverige. Vi vill göra det roligt och enkelt att laga hemlagad mat i en hektisk vardag, och vårt syfte är därför: Innovating the mealtime experience. Vi fokuserar på hållbarhet, minimerar matsvinn och ligger i branschens framkant genom att ständigt utveckla våra produkter och kunderbjudande.

Om tjänsten:

Som Operational lead - Line-haul & terminals kommer du att utveckla och säkerställa leveranskvalitéten i en av Sveriges största meal-kit-tillverkare. Ditt övergripande ansvarsområde är att underhålla och utveckla Linas omfattande nät av kylda transporter och terminaler.

Tjänsten är operativ med möjlighet att lära känna logistikprocesserna i grunden, men innefattar även analyser, utveckling och genomförande av förändringar i nätverket. Du kommer bland annat att ansvara över; veckovis återkommande planering, optimering och bokning av transporter samt uppföljning av att fastställda ledtider, rutiner och transportavtal efterlevs. Du arbetar hands-on med problemlösning och att säkerställa god kvalitet i leveranserna genom ett brett kontaktnät internt och tillsammans med våra viktiga samarbetspartners.

Ditt huvudsakliga ansvarsområde är logistikkedjan från vår produktion till landets olika distributionspunkter varifrån slutdistributionen tar vid, men innefattar även uppgifter inom last mile och att stötta utvecklingen inom verksamheterna i Norge och Danmark. Vi sätter ett stort värde till en bred kompetensutveckling och att kunna täcka upp för varandra inom Logistikavdelnings olika ansvarsområden. Denna heltidstjänst är placerad i moderna produktions- och kontorslokaler i Mölnlycke och rapporterar till Nordic Logistics Manager.

Du kommer att ansvara över:

• Planering och optimering av linjetransporter
• Transportbokning och hantering av fraktdokument
• Kvalitets- och KPI-uppföljning
• Rapportering och hantering av avvikelser
• Kontinuerlig förbättring av interna processer och säkerställa ett gott samarbete med externa transportörer
• Kostnadsuppföljning, fakturahantering, benchmark av priser och att ta fram underlag för transportupphandlingar
• Analys av fyllnadsgrader och att driva förslag för optimering av kostnad och kvalitet
• Genomföra beslutade förändringar i terminal- och transportnätverket
• Initiera och testa IT-förändringar i operativa logistiksystem

Vi söker dig som:

Är driven och engagerad samt har erfarenhet från transportbranschen. Du tycker om att göra det där extra för att säkerställa att förväntad kvalitet levereras till våra kunder.

Vi ser att du arbetar systematiskt och har god analytisk förmåga i kombination med ett starkt driv och samarbetsförmåga. Att arbeta med ett brett kontaktnät är naturligt för dig och du är därför både kommunikativ och duktig på att förmedla kunskap vidare.

Som person är du strukturerad och detaljorienterad. Du trivs i en snabbrörlig miljö med högt till tak. Att följa upp, analysera rotorsaken vid avvikelser och att lösa problem är något du brinner för. För att trivas i rollen behöver du därför vara självgående samtidigt som du uppskattar att arbeta i ett team där ni stöttar upp för varandra.

Kvalifikationer:

• Erfarenhet från transportsektorn och med fördel av tunga transporter
• Relevant utbildning inom transport/logistik och/eller relevant yrkeserfarenhet
• Kännedom om Supply Chain processer
• God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift
• Goda IT-kunskaper
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i excel

Vi erbjuder:

En stor portion ansvar i ett snabbrörligt företag med högt till tak. Du blir en del av en spännande miljö med trevliga kollegor som brinner för sitt arbete och som alltid är redo att hjälpa till.

Vi är en nordisk organisation och du kommer med på en resa som kan leda till nya möjligheter och arbetsuppgifter inom LMK Group. Ytterligare erbjuder vi dig:

• En hybridarbetsplats där du ges möjlighet att arbeta både hemifrån och från vårt kontor i Mölnlycke.
• Personalrabatt på våra matkassar

Givetvis erbjuder vi dig friskvård, pension och försäkringar utöver detta.

Om anställningen

Anställningen är heltid och gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Placeringen i moderna produktions- och kontorsmiljö i Mölnlycke. Rollen innefattar resor inom Norden i viss mindre utsträckning. En hög grad av tillgänglighet värdesätts för att alltid kunna säkerställa kvalitet i leveranserna och problemlösning vid behov.

Intresserad av tjänsten?

Om detta låter som den rätta blandningen av utmaningar och möjligheter för dig ser vi fram emot att höra från dig! Ansökan skickar du via länken nedan.

Har du några frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår Nordic Logistics Manager, Gabriel Sjöholm: gabriel.sjoholm@linasmatkasse.se eller HR SE Alexandra Högberg alexandra.hogberg@linasmatkasse.se

Sista ansökningsdag är 30 september 2022. Vi arbetar med ett löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Tveka därför inte, utan skicka in din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Kolström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carolinas Matkasse AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 september 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Stormbyvägen 2
None

Postadress

Stormbyvägen 2
Spånga, 16355

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024