Operational Manager

Arbetsbeskrivning

Vi på Menigo tror att den goda måltiden har kraften att bygga broar mellan människor och skapa hälsa och tillväxt i samhället. För att göra det möjligt behöver vi medarbetare som arbetar tillsammans, har en bredd i erfarenheter, kunskap och bakgrund och delar vår passion för mat. Nu bygger vi för framtiden - och du kan bli en del av den!
Din roll
Som Operational Manager (OPM) ansvarar du övergripande för Menigos Lagerverksamhet på tre orter, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Det är en central koordinerande roll med många kontaktytor för att säkra att våra kunder får sina varor. Du sitter med i ledningsgrupp Supply Chain & Operations Sverige och dina närmaste medarbetare som du leder och coachar är Lagerchefer på respektive ort, som du ansvarar för. Placeringsort är Göteborg som du främst utgår ifrån, men du förväntas regelbundet närvara i Malmö samt Helsingborg. Det pågår spännande planer då ett nytt lager kommer att byggas i Landvetter där du i din roll som OPM kommer spela en viktig roll.
Vad gör du:
Du leder, utvecklar och säkerställa Lagerprocessen så att den bedrivs på ett så kostnadseffektivt, kvalitetsmässigt och inkluderande sätt som möjligt, på respektive ort
Du är en viktig del i Supply Chain & Operations ledningsgrupp, där vi driver frågor för att hela tiden utveckla oss som funktion och bolag
Du leder din funktion på ett inkluderande och framåtlutat sätt, med fokus på att utveckla, coacha och engagera dina medarbetare
Du ansvarar för hälsa och säkerhet inom lager och rangering
Du koordinerar och säkerställer framdrift i viktiga projekt samt deltar aktivt i olika tvärfunktionella arbetsgrupper

Vem är du:
Du har flerårig erfarenhet som ledare och når mål genom att skapa rätt förutsättningar för medarbetare i verksamheten
Du står för ett involverande och inkluderande ledarskap och tycker det är viktigt med mångfald och att skapa engagemang och teamkänsla
Du är en inspiratör med god kommunikations- och samarbetsförmåga
Då ingen dag är den andra lik, behöver du vara flexibel, lösningsorienterad och samtidigt strukturerad samt i alla lägen ha ett högt kundfokus
Du behöver ha en god analytisk förmåga och förstå siffror, eftersom det är en viktig och frekvent förekommande del i rollen samt många gånger grund till beslut som du behöver fatta

Vad har du:
Vi söker dig som har lång erfarenhet av en ledande position inom Logistik/Supply Chain, gärna inom lager och rangering.
Du har högskoleutbildning, alternativt relevant motsvarande logistikprogram eller arbetslivserfarenhet.
Då vi arbetar fokuserat med arbetsmiljö och säkerhet vill vi att du har kunskap och förmåga inom dessa områden.
Du har erfarenhet av såväl Strategiskt /Taktiskt som Operativt arbete
Det är meriterande om du har arbetat med Lean och/eller projekt- och förändringsarbete.

Din personlighet, motivation och vilja att ständigt förbättra värderar vi högt. Vi strävar efter att vara den bästa, mest personliga samarbetspartnern för våra kunder. Vill du vara en del av vår utvecklingsresa och arbeta för att förenkla våra kunders vardag? Välkommen till oss!
För måltiden är livsviktig för våra kunder, för deras gäster och för oss på Menigo.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sofia huhta

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Menigo
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Besöksadress

Arenavägen 61 Johanneshov
None

Postadress

12177
0180, 12177

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024