OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ROL Ergo is one of the world’s leading suppliers of electric sit-stand table stands. We develop our own control systems and furniture design and our complete commitment is unique in our industry. We have evolved from a straightforward product that had one mission - to go up and down, to a complex offering of an intelligent and holistic solution for space utilization and office optimization driven by data.
Är du en erfaren inköpare som söker nya utmaningar i en global koncern.
ROL Ergo är en del av ROL AB och specialiserar i höj- och sänkbara stativ till kontorsbord.
Koncernen befinner sig just nu i en expansiv fas och på vårt huvudkontor i Jönköping har det investerats i en ny produktionslina som togs i drift under juni månad.
Dessa förändringar har lett till att vi nu ser behovet av att utöka vår inköpsavdelning med en Operativ inköpare. I rollen kommer du bl.a. jobba med inköp av indirekta material och förbrukningsmaterial till den nya linan.
Vi ser att du har minst 5 års erfarenhet av Operativt inköp och erfarenhet från tillverkningsindustrin.
Dina huvudsakliga ansvarsområden är att bevaka inköpsorders och beställa material till våra produktions- och försäljningsenheter världen över. Vidare innefattar rollen att analysera och övervaka leverensprecision genom att följa upp leverantörer, samt vara behjälplig vid reklamationshantering.
Då du är erfaren i din profession förstår du också vikten av att ständigt söka efter förbättringar och effektivisera processer. Att vara driven är därav en egenskap vi ser att du besitter.
Arbetsuppgifterna består av följande:
* Avrop mot förbestämda leverantörer,
* Uppföljning och analys,
* Omplanering av orders, samt kommunikation med interna och externa intressenter,
* Skicka prognoser till utvalda leverantörer,
* Hantera inköp av indirekta material och maskiner.
Vem är du?
Som person ser vi att du är driven och kan hantera snabba förändringar i en allt växande organisation. Då ditt arbete går ut på att ständigt föra diskussioner med både interna och externa parter, ser vi att din samarbets- och prioriteringsförmåga är på en bra nivå.
Då du kommer verka i en global koncern är engelska ett språk du obehindrat behärskar i både tal och skrift, du har även god datakunskap och då framför allt i Office 365 programmen. Att jobba i ett affärssystem är något du är van vid, och är detta affärssystem IFS kommer det klassas som meriterande.
Låter det här intressant? Tveka då inte utan skicka in din ansökan redan idag!
Ansökan:
Din ansökan vill vi ha in senast den 9 juli 2021. För mer information om tjänsten ber vi dig kontakt Jan Nilsson, Purchasing Manager Sweden, 036-36 89 48. Intervjuer och urval sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!
.