OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Move About var först i världen med sitt hållbara mobilitetskoncept med delade elektriska bilar. Vi grundades redan 2007 och är idag Nordens största leverantör av mobilitetslösningar för elbilar, elcyklar och elsparkcyklar. Våra 50 000 medlemmar bokar fordon i 250 pooler i Norge och Sverige. Vi är idag 25 anställda på våra kontor i Göteborg och Oslo.
Move About växer snabbt och vi behöver förstärka vårt interna driftsttöd med en kompetent, strukturerad och engagerad problemlösare. Vi söker därför en hjälpsam och noggrann lagspelare som gärna tar eget ansvar, men även stödjer andra för att se till att vi når gemensamma mål – fortsatt mycket hög kundnöjdhet och kvalitet i vår leverans, trots snabbt ökande volymer.
Rollen som Operational Support Manager innebär primärt att stödja kundsupport och drift i Sverige och Norge med teknisk support samt med konfiguration av affärslogiken i vår plattform när vi lägger till nya kunder och platser eller ändrar priser, bokningsregler eller motsvarande. Du kan även komma att hjälpa till med internutbildning i samband med att vi släpper nya funktioner.
Vi tror att Du är högskoleingenjör med ett par års erfarenhet från motsvarande position inom ett tjänsteföretag med egen SaaS-plattform, gärna inom IoT.
Tekniskt ser vi att Du är van vid MySQL och HTML/CSS samt vid att använda kommandoradsverktyg i en Linux/UNIX-miljö. Grundläggande koll på Git och erfarenhet av KeyCloak är ett plus, men inget krav.
Rollen förutsätter att Du uttrycker Dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. I vardagen talar vi svenska på vårt svenska kontor och svorsk med våra norska kollegor – god förståelse för norska språket i tal och skrift är meriterande.
Omfattning: Heltid
Arbetsplats: Göteborg
Låter detta som ett jobb som passar dig? Skicka din ansökan till jobs@moveabout.tech redan idag! Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdagen.