OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du en förmåga att leda andra och trivs i en miljö där den ena dagen inte är den andra lik? Sök då tjänsten som teamledare till avdelning Caring hos oss på SOS International.
Vi söker dig som operativt vill leda avdelningens dagliga verksamhet. Tillsammans med dina teamledarkollegor och övriga ledarteamet i avdelningen leder och stöttar du våra assistanskoordinatorer genom coachning och hantering av svårare ärenden. Vi erbjuder dig ett spännande, omväxlande och utmanande arbete. Du har en viktig roll hos oss och du kommer sitta tillsammans med kompetenta medarbetare i en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet.
Om tjänsten som teamledare
Som teamledare är din primära uppgift att operativt leda avdelningens dagliga verksamhet. Som teamledare är du ytterst ansvarig för ditt pass vilket innebär att säkerställa bemanningen för dagen, sköta sjukanmälningar, leda och stötta dina kollegor i deras ärenden och processer samt att du agerar och reagerar vid uppkommande situationer som påverkar arbetspasset. Du sprider energi till teamet och du drivs av att hjälpa andra nå sin fulla potential. Din fokus ligger på att coacha, utbilda och skapa engagerade medarbetare i deras operationella arbete. Rollen innefattar även arbete med inkommande samtal och ärendehantering av försäkringsskador.
På avdelningen arbetar mellan 60–80 anställda totalt vilka är uppdelade på olika pass för att täcka dygnets alla timmar. Samtliga anställda rapporterar till Departement Manager Jill Axelsson Jonsson som har det fullständiga personalansvaret och du är hennes förlängda arm ut i vår larmcentral.
Vem söker vi?
Som person har du en god förmåga att hantera stress och en hög simultankapacitet. Du är ansvarstagande och organiserad samt har en god problemlösningsförmåga och en förmåga att kunna samarbeta med andra både inom teamet och med externa aktörer. Du som person bör även ha en god dator- och systemvana då du dagligen kommer hantera olika typer av system.
För att lyckas inom denna roll ser vi att du ha kunskap och erfarenhet inom följande områden.
Grundkrav för rollen
Erfarenhet av operativt ledarskap
Minst 3 års arbetslivserfarenhet, gärna inom en liknande operativ verksamhet
Erfarenhet av att arbeta mot högt uppsatta kvantitativa/kvalitativa mål
Du är talar svenska och engelska flytande
Har tidigare erfarenhet av att arbeta med kundservice
Meriterande
Tidigare arbetat med mätverktyg för uppföljning och målsättningar
Erfarenhet från en dygnet-runt verksamhet och kundservice via telefoni
Övrig information om tjänsten
Tjänsten är tillsvidare med omfattning på heltid med arbetstider varierat över dag och kväll, samt arbete på vardagar och helger. Arbetet kan se både hemma och på distans enligt överenskommelse med dina ledarkollegor. Att kunna arbeta helg är en förutsättning för denna roll. Vi ser gärna start omgående men har förståelse för eventuell uppsägningstid.
Lönesättning sker i enlighet med kollektivavtalet, du får en grundlön och OB-tillägg för arbete under obekväma tider.
Är det dig vi söker?
Skicka då in din ansökan via vår hemsida https://www.sos.eu/se/om-oss/karriaer/. Urvalet sker löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighetoch för att främja mångfald och rättvist urval har vi tester i ett tidigt skede i vår ansökningsprocess.
Har du frågor eller funderingar kring tjänsten och SOS International är du välkommen att kontakta Linnea Bjäräng på rekrytering-se@sos.eu.Vi ser fram emot din ansökan!
Om SOS International – en av Nordens ledande assistansorganisationer
SOS International är en av Nordens marknadsledande assistansorganisationer. Från sina larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland erbjuder och tillhandahåller SOS International akut hjälp över hela världen – dag och natt, året runt. SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt 5 strategiskt placerade kontor i områden med hög volym av ärenden. Med sina cirka 900 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda fler än 37 olika språk. Bolaget grundades 1961 och ägs av 13 av de största försäkringsbolagen i Norden
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Markelund
Helena Lindberg