Operations Analyst inom Citric

Arbetsbeskrivning

AddPros storkunder fortsätter att uppskatta AddPro för våra kompetenta medarbetare och träffsäkra leveranser av avancerad support inom Citrix. Nu får du chansen att vara med från början när vi tar leveransen till en ny nivå och dessutom börjar leverera samma kvalitet men med ny teknisk inriktning - dygnet runt.

Kortfattat ingår rollen i 3rd och 2ndline-support för en av regionens största globala bolag där du jobbar med problemlösning i komplexa miljöer som går utanför de flesta IT-teknikers dagliga arbete. Du jobbar i kundens egna miljöer med möjlighet att kombinera remote working med att jobba på kontoret (med Hyllies bästa utsikt!).

Om du redan hade varit en del av vårt team hade tre dagar kunnat se ut så här:

Gårdagen startade du med teamets dagliga morgonmöte där ni utöver en lägesuppdatering även diskuterar lösningar på knepiga case. Men en kopp nybryggt kaffe satte du dig därefter för att gå igenom dagens supportärenden kring Citrix applikationer. Efter lunch satt du med en kollega och diskuterade vidare kring de mer knepiga frågorna och du uppskattar hur lätt det är att få hjälp och att bolla idéer. Ni passar också på att prata lite om de kommande projekten hos kunden, du trivs med att det är så mycket olika typer av arbetsuppgifter och att du får möjlighet att fördjupa dig.

Idag är det dags att fördjupa sig i ett migreringsprojekt inom Citrix som löper vid sidan av dina vanliga uppgifter, något som du tycker är väldigt kul att få vara en del av. Dessutom är det utbildning och fördjupning i Nutanix som ni kommer börja arbeta allt mer med. Du loggar sen in i kundens felsökningschatt där ni i teamet hjälps åt att finna lösningen på problem i applikationerna, som de själva har svårt att lösa. Nu är det dags för lunch och ni bestämmer er för att ta en gemensam lunch på restaurangen som ligger i huset. Efter lunch går du igenom mailinboxen där ni får många frågor och uppgifter som behöver lösas.

Imorgon ska du börja dagen med en kort synk med din chef, ni gör det här med jämna mellanrum. Ni har en bra dialog och du upplever att dina idéer ofta tas vidare till nästa nivå. Du uppskattar att han tror på sitt team och behandlar alla kollegor med samma respekt. Därefter är det dags för ett internt communitymöte där ni diskuterar det senaste inom Citrix och de kommande funktionerna som ska lanseras.

Vad vi tror om dig

Vi välkomnar dig som har en vilja och ett driv att utvecklas tillsammans med oss. Den bredd vi har på specialistkompetens in-house samt strukturerna för intern kompetensutveckling gör att din utveckling är i säkra händer hos oss. 



Nedan listas några av de kompetenser som kommer hjälpa dig att `hit the ground running´

- Goda kunskaper inom Citrix 7.X, gärna inklusive Netscaler/ADC och Nutanix
- Serveradministration
- Goda kunskaper inom virtualisering
- God förståelse kring PowerShell
- Du är en stjärna på felsökning och har en god vana av att arbeta med IT-support på en högre nivå
- Du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska




Om AddPro

AddPro med våra snart 400 medarbetare stärker våra kunders konkurrenskraft genom att utveckla, utmana och digitalisera kundens verksamhet. Och kunderna älskar oss; de bedömer oss som marknadsledande inom verksamhetsnära IT*, cloud- och applikationsintegration! Våra kunder är medelstora till stora företag och statliga förvaltningar som har höga krav på kompetens och support. Vi har samma driv och engagemang som en start-up men har sedan starten 2000 varit framgångsrika i att utveckla stabilitet och partnerskap som ett storföretag, med bland annat Guld-partnerstatus i åtta kategorier hos Microsoft. Våra lösningar är ofta unika genom våra konkurrenskraftiga kombinationer av Microsofts verktyg och genom vår kompetens och starka partnerskap leder vi utvecklingen av framtidens cloud- och Azurelösningar.

Hos oss ges du möjlighet att utvecklas med marknadens bästa medarbetare och framgångsrika kundprojekt. Vi lever ”The AddPro Way” och brinner för innovation och förändring. Lagandan är stark och prestigelös där vi är hängivna att hjälpa varandra framåt. Oavsett uppgift i bolaget strävar vi alltid efter att bli bättre på det vi gör och möjligheten att påverka genom egna idéer och initiativ är stor. Du njuter av stor frihet och ansvar hos AddPro där vi vill underlätta för dig att lyckas såväl på jobbet som i privatlivet. Dessutom vill vi ha roligt under tiden - vi gör det med passion eller inte alls! 

AddPro är ledande på att skapa operativa, taktiska och strategiska värden hos våra kunder enligt Radars stora leverantörskvalitetsgranskning 2020! :D 

Är du vår nya kollega?

Är du nyfiken på tjänsten och har frågor? Kontakta då rekryterare Johanna Hedqvist, johanna.hedqvist@addpro.se eller skriv din fråga i chatten här bredvid. Alla ansökningar och kontakter behandlas såklart konfidentiellt. Sista ansökningsdag är 2021-11-19 och vi kontaktar kandidater löpande, därför rekommenderar vi att du ansöker till tjänsten så snart du kan.

Sökord: Citrix / Netscaler / ADC / Nutanix / M365 / Windows / Virtualisering / Powershell / AddPro / Malmö / Hyllie

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Byrlind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AddPro
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Besöksadress

Tulegatan 13, Sundbyberg
None

Postadress

Tulegatan 13
Sundbyberg, 17278

Liknande jobb


22 november 2024

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

IT-tekniker till Unikom med placering i Hörby

22 november 2024

IT-administratör

IT-administratör

21 november 2024