Operations assistant inom logistik

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du en fena på logistik? Gillar du att ha löpande dialog med leverantörer och följa upp leveranser? Då har vi tjänsten för dig!
Vi söker nu en Operations Assistant inom logistik för kunds räkning, med start omgående. Uppdraget är på heltid på visstid under sommaren med eventuell förlängning till hösten. Du kommer att vara anställd av KFX HR-partner men jobba hos vårt kundföretag i Malmö. Kundföretaget är en marknadsledande aktör av specialanpassade kläder och redskap för specifika och taktiska användningsområden.


Om företaget

KFX HR-Partner är ett auktoriserat bemanningsföretag som erbjuder en trygg och säker arbetsmiljö. Vi är måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra resurskonsulter. Hos oss blir du sedd och vi håller kontinuerligt enskilda uppföljnings- och utvecklingssamtal.
Som anställd hos KFX HR-partner har du rätt till garantilön även om vi inte skulle ha något uppdrag som passar dig för tillfället. KFX HR-Partner har kollektivavtal med Unionen, vilket innebär att vi tillämpar Bemanningsavtalet för tjänstemän mellan Bemanningsföretagen och Unionen


Arbetsuppgifter

Som Operations Assistant är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att ta hand processerna runt inleveranser och utleveranser samt daglig kontakt med kundens lagerleverantör.
- Prognoser för lagersaldon
- Stämma av och hantera fraktfakturer
- Kontrollera inleveranser
- Uppdatera affärssystem
- Kvalitetskontroller
- Sköta den löpande dialogen med lagerleverantören

Operationsavdelning består idag tre personer och i tjänsten förväntas du även att vara behjälplig med övriga uppgifter på avdelningen.

Kvalifikationer

Till denna tjänst söker vi en person som har erfarenhet från en liknande tjänst. Du har systemvana och god kännedom om grundläggande flöden inom logistik. Vi ser dessutom att dina kunskaper i svenska och engelska, både avseende skrift och tal, är mycket goda. Du behärskar Officepaketet och har minimum gymnasiekompetens.
För att trivas i rollen som Operations Assistant är det viktigt att du är en social och noggrann person som inte ger sig vid motgång. Du är dessutom en ”doer” som får saker och ting gjorda och har förmågan att arbeta självständigt. Du beskrivs som en envis och flexibel person som ser lösningar i de utmaningar du ställs inför. Det krävs också att du är proaktiv i ditt handlande, agerande och tänkande.


Övrigt

Detta är ett konsultuppdrag med placering hos vårt kundföretag och du blir anställd av KFX HR-partner.
Välkommen in med din ansökan redan idag, vi jobbar med löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rebecka Möberg
040-120200
Rebecka Möberg
040-12 02 00
Kevin Brandt
040-120200
Kevin Brandt

Maria Karlsson

Maria Karlsson
070 845 28 00
Kevin Brandt

Kevin Brandt
0706970093
Maria Karlsson
040-120200
Mauricio Amaral
040-120200

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Syd AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 27 maj 2016

Besöksadress

Stora Nygatan 40, Malmö
None

Postadress

Stora Nygatan 40
Malmö, 21137

Liknande jobb


2 november 2024

1 november 2024