OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av produktionspersonal och tjänstemän inom industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se BemanningsPartner AB söker för en kunds räkning en medarbetare som ska arbeta med Containerships Operations. Företaget som är beläget i Helsingborg producerar och marknadsför transport- och logistiktjänster. Teamet i Helsingborg består av ett trevligt gäng med gedigen kompetens tull/sjö- och bilspedition. Uppdraget är en rekrytering. Placering: Helsingborg ARBETSUPPGIFTER: - Koordinera Containertransporter med bil, järnväg och sjö. - Ta emot bokningar från kund, lägga i in datasystemet ITS, skicka bokningsbekräftelse. - Boka bil och järnvägstransporter med leverantör - Anmäla båt i Sjöfartsverkets System FRS, lotsbeställningar, deklarera godskvantiteter, lägga in IMO gods. - Båtklarering till Tullverket - Informera båt, rederi samt Södertälje Hamn om anlöp, loss/lastlistor, lotsbetsällningar. - Uppdatera kundens Containerdepåer i Helsingborg, Göteborg och Södertälje, koordinera tranporter så att de fylls på vid behov, posiitoner containers från andra hamnar samt positionera ut enheter från Södertälje till de två andra depåerna. - Läsa B/L instruktioner samt skriva B/L, och W/B - Export/Import av gods både Eu och Tredje Land - Uppdaterade involverade parter i beräkningar på Containerreparationer. I arbetsuppgifterna ingår även: - Debitera kunder - Betala leverantörsfakturor - Uppdatera statistik innefattande anlöp, godsvolymer, debitering - Exportdeklarationer i Lis UTBILDNING: Gymnasieutbildning eller gärna högre utbildning, t ex inom spedition, transport och logistik. KUNSKAP OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Det är ett krav att du har erfarenhet från speditionsbranschen, speciellt sjöspedition. - Att det i dina tidigare arbetsuppgifter har det ingått administration/ekonomi. - Arbetet förutsätter att du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket i tal och skrift. - Goda datakunskaper och i Officepaketet, med fördel av systemen LIS/AS400/FRS PERSONLIGA EGENSKAPER: För att passa in i denna roll bör du vara mycket serviceinriktad samt ha ett gott affärssinne. Som person är du också kommunikativ, noggrann och har lätt för att samarbeta med andra. Arbetet kan tidvis vara stressigt så du bör vara van vid hög arbetsbelasning och ha hög stresströskel. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande.