OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mr Butler söker nu en Operations Coordinator.
Om jobbet
Som en Operations Coordinator kommer du jobba i ett team som övervakar och följer upp alla våra logistiska flöden och säkerställer att allt följer planen. Du kommer se till att allting flyter på som det ska. Du kommer att stötta våra olika terminaler i att lösa problem som uppstår på plats eller för våra kurirer ute på vägarna i det dagliga arbetet. Du har kontakt med våra kunder att bokningar och planeringar stämmer. Du kommer dels att säkerställa att den dagliga tidsplanen hålls, samt assistera i att rapportera eventuella problem eller avvikelser. I samband med detta, vill vi utveckla våra egna arbetssätt och rutiner för att förhindra att liknande situationer uppstår igen.
Din roll är till stor del en koordinerande roll, vilket innebär att vi samarbetar med flera olika avdelningar för att säkerställa att all relevant information kommer till rätt personer. Då vi ska följa upp och stötta produktionen när det pågår, så behöver du vara bekväm med att arbeta både kvällar och helger, och i nuläget är vi bemannade vardagar 07:00-22:00 och helger 09:00-21:00, men kan ändras efter behov.
Exempel på arbetsuppgifter du kommer ha är:
- Övervaka våra bokningar, rutter
- Loggföra och koordinera rapporterade incidenter eller problem
- Identifiera och utreda orsaker till olika incidenter
- Stödja fordon teamet med bokningar och planeringar till extern/intern verkstad
- Stötta våra terminaler i frågor och problem de kan stöta på
- Skapa processer för att förbättra kvalitet enligt våra KPI:er
För att passa i denna roll, ser vi att du kan ha koll på flera olika saker och samtidigt kunna prioritera mellan de olika uppgifter du har framför dig. Vi tror även att du kan hålla lugnet i stressiga situationer, och kan fokusera på att hantera situationen du ställs framför. Som person är du ansvarstagande och säkerställer att inget problem förblir olöst. Då vi är ett snabbväxande företag, så bör du känna dig bekväm i att möta utmaningar med bristande strukturer eller processer.
Detta kan du
- Goda kunskaper i Office-paketet.
- Högskoleutbildning inom logistik, e-handel eller liknande områden. Alternativt att du har arbetslivserfarenhet där du fått motsvarande kunskaper.
- Möjlighet att arbeta i skift på vardagar och helger vid behov.
- Tidigare erfarenhet från en koordinerande roll, helst kopplat till logistik eller flöden inom e-handel.
- God vana av att arbeta med G Suite, samt att använda både dator och telefon i ditt dagliga arbete.
- Kommunicera flytande i både tal och skrift i Svenska och Engelska.
Vi erbjuder
- Du kommer vara med i ett litet team med höga ambitioner.
- Du kommer lära dig om våra olika verksamhetsområde och får möjlighet att påverka de i ett snabbväxande startup.