OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Välkommen till Svenska Spel och affärsområdet Casino Cosmopol & Vegas - en helt ovanlig arbetsplats. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla och välkomnar våra gäster till en mötesplats för spel, nöje och god mat. Nu kommer en fantastisk jobbchans för dig som vill vara med och skapa den här mötesplatsen tillsammans med oss. Till Casino Cosmopol och Vegas söker vi nämligen vår nya Operations Coordinator - navet som koordinerar, stöttar och engagerar i vårt arbete för excellent Operations och konceptualisering.
Vad kommer du att göra?
Som Operations Coordinator ansvarar du för konceptkoordinering och Operations Excellence där du säkerställer att koncept efterlevs och att genomförandet från operations sker på en hög nivå, så våra gäster får ta del av vårt erbjudande. Vi jobbar med Lean mindset där vi hela tiden arbetar strukturerat med att hämta in best practice från våra duktiga team. Vi konceptualiserar och standardiserar för att därefter engagera våra operativa team. På det sättet är vi effektiva - våra team trivs och fokuserar på rätt saker, våra gäster får rätt koncept i rätt tid och vi skapar resultat.
Du ingår i affärsledningen och spelar en viktig roll inom både operations och övriga organisationen när det kommer till att implementera beslut från idé till färdigt koncept. Du är navet för support, information och koordinering av olika projekt och konceptualisering där du samlar in, sammanställer och begripliggör väsentlig information till dina kollegor.
I ditt ansvarsområde ingår bland annat:
- Projektledning genom bland annat konceptutveckling inom operations tillsammans med funktionerna för att hitta en röd tråd i våra koncept i både upplägg & struktur så våra enheter kan utföra operations optimalt med våra koncept för våra gäster
- Koordinera och ansvara för vecko-, månads- och årsplanering för Operations tillsammans med VD, Operations och funktionschefer
- Säkerställa informationsflödet mellan våra olika ledningsnivåer med rätt struktur och innehåll med målet att rätt information delas på rätt nivå
- Säkerställa ”One way of working” för möten, agendor, mötesmaterial, protokoll etc
- Nära samarbete med Marketing Manager och Operations kring bla tävlingar, eventplanering och verktyg som enkäter, faktainsamling, gästfeedback, rutinplanering mm
- Ansvara för olika mötesformer med koordinering av all info som går ut till våra casinon och Vegas
Är du den som kommer göra det?
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av projektkoordinering och av framgångsrikt arbete med Operations Excellence. Du har god förståelse för konceptutveckling och kedjedrift inom retail, hotell eller restaurang, och vi ser gärna att du har haft ägarskap av egna koncept.
Du är van vid att arbeta med stora operativa enheter och kan konsten att samla in och förmedla information på ett engagerande sätt, och strävar efter att uppnå resultat och uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Du har utmärkta kommunikativa egenskaper och trivs i en roll som kräver att du kan se helheten av en process eller ett projekt för att därefter organisera, prioritera och strukturera upp ditt arbete.
Du har:
- Akademisk utbildning eller motsvarande med inriktning på konceptutveckling, alternativt skaffat dig de kunskaper som behövs genom arbetslivserfarenhet
- Minst 5 års erfarenhet från liknande roll med ledarskap och konceptualisering
- Erfarenhet av att jobba som gatekeeper och koordinerare mellan funktioner och konceptstyrda operationsenheter
- Erfarenhet från roller i affärsledning och ledningsteam
- Analytisk förmåga och arbetat med mycket datainsikter
- Erfarenhet av Lean arbetssätt är meriterande
- Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift
- Goda systemkunskaper för datainsamling, samt i Excel för data och roadmaps
- Förmåga att skapa levande kommunikationsmaterial som i tex Powerpoint
Vi är Svenska Spel, Casino Cosmopol & Vegas
Hos oss kan du vänta dig ett spännande arbete hos en trygg arbetsgivare som värnar om dig, och ger bra anställningsvillkor och förmåner.
Våra casinon i Stockholm, Göteborg och Malmö, och våra drygt 1300 affärspartners med Vegas spelautomater är precis som världen i stort - fyllda av människor från världens alla hörn, med olika bakgrund, kultur, språk och erfarenheter. För att trivas i vår gemenskap förutsätter vi att du är lika öppen och inkluderande som vi är.
Vi är Sveriges enda riktiga casinon och våra Vegas spelautomater är de enda tillåtna på svenska marknaden. Vi ska, med fokus på ansvar, skapa minnesvärda upplevelser med gästen i centrum i vårt viktiga uppdrag från svenska regeringen.
Ansökan och information
Tjänsten är en tillsvidaretjänst med placeringsort Stockholm, Göteborg eller Malmö och med start så snart som möjligt. Våra casinon och Vegaspartners har flest gäster under kvällar, nätter och helgdagar, vilket innebär att du ibland är i tjänst dessa tider för att kunna jobba verksamhetsnära på bästa sätt.
Om du har frågor om tjänsten kan du ta kontakt med Ola Enquist, Affärsområdeschef Casino Cosmopol och Vegas, ola.enquist@casinocosmopol.se
Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du kontakta Frida Linngård, Talent Acquisition Partner, frida.linngard@svenskaspel.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.casinocosmopol.se/).
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte att ansöka så snart som möjligt.