Operations Coordinator

Operations Coordinator

Arbetsbeskrivning

DHL Supply Chain bygger varuflödeslösningar åt världens ledande företag med utnyttjande av global kunskap, marknadskännedom och strukturerade processer. Tack vare vår expertis inom kontraktslogistik och vår breda branschkännedom kan vi erbjuda tjänster inom anpassade lösningar, lagerhållning, orderleverans och transport som hjälper våra kundföretag att bli mer produktiva, effektiva och konkurrenskraftiga. Kundens verksamhetsbehov är alltid centrala i allt vi gör – från inledande situationsanalys till kontinuerliga effektiviseringsprogram som ger bättre resultat varje dag.

Till vår enhet i Göteborg (Torslanda) på Hamneviksvägen 100 söker vi en Coordinator som har god erfarenhet och rutin av arbetsledande roller.
Som Coordinator ansvarar du för ett team om ca 20 personer samt inhyrd personal som varierar i antal där dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att leda och fördela arbetsuppgifter samt följa upp och coacha medarbetare på individnivå. Du rapporterar till Operations Manager. Arbetet sker på kvällstid mellan kl. 15.00 – 24.00.

Tjänsten skall tillträdas snarast möjligt och är inledningsvis en provanställning.

Dina huvudsakliga ansvarsområden kommer vara att:
•Efter utbildning följa DHLs produktionssystem OMS (Operations Management System)
•Leda och fördela det dagliga arbetet inom ansvarsområdet.
•Ha personalansvar för direktrapporterande medarbetare innebärande ansvar från rekrytering via introduktion, utveckling, medarbetarsamtal och rehabilitering till avslut.
•Ansvara för att gruppens informationsflöde fungerar och underhålls
•Optimera produktionsresurserna inom givna kostnadsramar
•Ansvara för att nå överenskomna mål och nyckeltal/KPI: er för t ex produktivitet, kvalitet och leveranssäkerhet inom ansvarområdet
•Implementera nya arbetsmetoder och rutiner
•Initiera och medverka till det ständiga förbättringsarbetet
•Verka för att förebygga ohälsa och olycksfall i arbetet samt att även i övrigt uppnå en god arbetsmiljö, genom att god ordning och reda råder samt verka för ett gott arbetsklimat på arbetsplatsen
•Följa upp tidigare resultat gällande produktivitet, kvalité, ekonomi mm.

Vi söker dig med följande kompetens:
•Minst 2-3 års erfarenhet i arbetsledande position, grundkrav
•Ett ledarskap som präglas av respekt och resultat, delegerat ansvar och en väl utvecklad kommunikativ förmåga.
•Lägst gymnasieutbildning
•God planerings- och uppföljningsförmåga
•God kommunikations- och initiativförmåga
•Ett engagemang för att utveckla verksamheten och medarbetarna.
•Goda färdigheter i Office paketet där mycket goda kunskaper i Excel är meriterande
•Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift

Som person är du lojal, lyhörd, ärlig, flexibel, noggrann och tydlig. Du är lösningsinriktad, har ett gott ordningssinne samt är kund- och serviceinriktad. 
Individuell lönesättning tillämpas varpå du skall ange löneanspråk i din ansökan.

Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Martin Tostar via mail martin.tostar@dhl.com

Ansökan
Är du intresserad av denna möjlighet söker du tjänsten på DHL Job watch senast 2020-12-11.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Sundberg
08 543 457 44
HR Officer Emelie Heikura
08 543 45 701
Site Manager Lars Nordlander
0708 881311
Supervisor Maria Thollofsén
019-6032821

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DHL Supply Chain
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2020
  • Ansök senast: 11 december 2020

Besöksadress

BJÖRNSTIGEN 85
SOLNA

Postadress

None
STOCKHOLM, 17087

Liknande jobb


6 november 2024

1 november 2024

31 oktober 2024