OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Operations Coordinator till en av världens ledande energiteknikdistributörer. Här blir du en del av organisationen Tjänster & Innovation med primärt fokus på elbilsladdningstjänsten. Vill du vara en del av ett dynamiskt team som driver innovation och hållbarhet i energibranschen? Läs mer nedan och välkommen in med din ansökan!
OM TJÄNSTEN
För Rexels räkning söker vi nu en Operations Coordinator på heltid. Uppdraget sträcker sig initialt sex månader med mycket goda chanser till förlängning då ambitionen är långsiktigt. I rollen blir du en del av en familjär organisationskultur med korta beslutsvägar i kombination med en utvecklande och bred roll.
ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifter
I rollen som Operations Coordinator arbetar du inom organisationen Tjänster & Innovation med primärt fokus på elbilsladdningstjänsten. Rollen innefattar många och varierande arbetsuppgifter inom olika områden som bland annat:
* Ansvara för avtalshantering och fakturering av projekt
* Driftsättning av tjänst för elbilsladdning i kontakt med fastighetsägare, installatör, säljare och plattformsägare
* Tätt samarbete med Teknisk försäljning samt Produktorganisation för att stödja försäljning och säkerställa ett attraktivt kunderbjudande
* Driva plattformen, inkl. felsöka och åtgärda tekniska fel
* Arbeta med processtöd och ärandehanteringssystem, både internt och mot plattformsägare
* Säkerställa supportupplevelsen, förbättra supportkedjan och hantera supportforum
VI SÖKER DIG SOM
- Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift, då det används i det dagliga arbetet
- Har erfarenhet av kundsupport inom B2B, och brinner för kundhantering och kundvård
- Har god data & systemvana
Det är meriterande om du:
- Har erfarenhet eller intresse för teknik
- Har förståelse för ekonomiska flöden och transaktioner
- Har arbetslivserfarenhet av digitala tjänster
I denna roll värdesätter vi högt dina personliga egenskaper och ditt engagemang för tjänsten samt Rexel som företag. Vi söker dig som är serviceinriktad och har ett starkt kundfokus. Du är nyfiken, har en stark vilja att lära och tvekar inte att fatta beslut som driver ditt arbete framåt. Du samarbetar väl med andra, har utmärkta kommunikativa färdigheter och trivs i en roll med breda kontaktytor. Du har ett affärsmässigt tänk och förstår hur olika delar av företaget samverkar.
Övrig information
- Start: November
- Omfattning: Heltid, 40 h/v
- Uppdrag: Initialt sex månader och såvida alla parter är nöjda är ambitionen långsiktig
- Placering: Älvsjö
Vår rekryteringsprocess
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Rexel är ledande inom förnybar energi och energieffektivisering i Sverige. Vi erbjuder smart teknik för fastigheter och marknadsför lösningar som utvecklar våra kunders verksamheter. Genom effektiv distribution förbättrar vi materialflödet och driver branschen mot ett energieffektivt och fossilfritt Sverige.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231