Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Vi söker nu en Operations Coordinator & Marketing Lead som kommer att vara ansvarig för att driva lokal marknadsföring för O’Learys Groups egenägda restauranger (13 O’Learys enheter och 4 SingSing enheter).
I din roll ansvarar du för att bibehålla och stärka vår höga lokala kännedom samtidigt som du driver försäljningstillväxt genom operativa marknadsinsatser. Du är en viktig del av vår Own Operations- avdelning där du samarbetar tätt med vår centrala commercial avdelning, där övergripande processer och marknadsmaterial tas fram. Du bidrar genom att hålla dig uppdaterad om verksamhetens behov och säkerställer att våra marknadsaktiviteter alltid ligger rätt i tiden. Rollen innebär även ett nära samarbete med chefer i drift.
Du ansvarar för att genomföra och utvärdera marknadskampanjer under året. Du arbetar brett och använder dig av olika kanaler och initiativ som sociala och digitala medier, hemsida, event, trycksaker och andra digitala insatser. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket gör att din förmåga att bygga relationer och samarbeta är avgörande.
I arbetsuppgifterna ingår att:
Genomföra och planera kampanjer utifrån central marknadsplan och enheternas behov för att stärka lokal kännedom och öka besökarantalet.
Hantera sociala medier för enheterna, inklusive organiska inlägg och vägledning för lokala initiativ.
Säkerställa digital annonsering i kanaler som Facebook, Instagram, YouTube, TikTok och LinkedIn i samarbete med commercial avdelning och externa partners.
Beställa och skapa content för inlägg, annonser och kampanjer med stöd av content creators, designers eller befintliga mallar.
Använda marknadsverktyg som Hubspot, Canva och Meta Business Suite i det dagliga arbetet.
Uppdatera och underhålla webbplatser för samtliga enheter.
Utvärdera kampanjer genom att följa upp resultat och föreslå förbättringar.
Detta är en heltidstjänst och du rapporterar till COO (Chief Operational Officer).
Placeringsort är Kalmar.
Kvalifikationer
Önskad erfarenhet och egenskaper:
Kandidatexamen i marknadsföring, kommunikation eller liknande.
Minst 3 års erfarenhet av marknadsföring och digital annonsering, gärna inom restaurang-, hotell- eller nöjesbranschen (meriterande).
Bred förståelse för content, annonsering och analys inom digital marknadsföring.
Förmåga att hantera flera projekt parallellt med stark kreativ förmåga och initiativkraft.
Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter.
Flytande i svenska och engelska
Om arbetsgivaren
O’Learys Group är på en spännande resa för att bli det främsta eatertainment-företaget i världen genom att kombinera mat, drycker, sport och aktiviteter i en social miljö. Idag finns vi på cirka 140 platser över hela världen i våra egna verksamheter och tillsammans med franchisetagare. Våra varumärken är O'Learys, Harrys och Sing Sing Karaoke.
På arbetsplatsen gäller kollektivavtal mellan Visita och Unionen.
Läs mer här: https://olearys.com/sv-se/kalmar/
Hur du ansöker
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och ta dig an en spännande och varierande roll där du får arbeta nära verksamheten och bli en del av ett dynamiskt och sammansvetsat team?
Tveka inte att ansöka idag, intervjuer sker löpande. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vi tar ej emot ansökningar via e-post på grund av den nya lagstiftningen GDPR. För att din ansökan skall vara giltig, vänligen registrera dig och ansök via vår hemsida.
I denna rekrytering samarbetar O’Learys Group med Telin Rekrytering & Konsult och du söker tjänsten via www.telinrekrytering.se
Har du frågor eller vill veta mer är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Linda Petersson på telefon 070-377 45 74 eller e-post linda@telinrekrytering.se
Funderar du på att flytta till Kalmar län kan det vara bra att känna till att det finns extra stöd och vägledning att få. På flyttahit.nu kan du bland annat läsa mer om regionen, våra kommuner, se lediga bostäder och få en kontaktperson. Flyttahit.nu är ett samarbete mellan Kalmar läns kommuner och Region Kalmar län.
Välkommen med din ansökan!