Operations Coordinator till Bring

Arbetsbeskrivning

Har du ett öga för detaljer och trivs att jobba i ett team med hög arbetsmoral, kompetenta medarbetare och flexibla arbetsuppgifter? Då kan detta vara rollen för dig!

Om Bring

Bring löser vardagslogistiken åt små och stora verksamheter i hela Norden. Hos dem får kunder hjälp med allt från e-handel till läkemedelstransporter. De hanterar paket, bud och gods och kan lagerhålla varor. Godset hämtas och levereras från dörr till dörr och all hantering i samband med flygfrakt är inkluderad. Expressbuden utförs med budbil eller flygfrakt. I Sverige och inom Norden kan Bring leverera paket redan senare samma dag. Till Europa och stora delar av världen kommer leveransen fram dagen efter upphämtning.

Om rollen

Som medarbetare på kundtjänsten går dina dagar ut på att möta Brings kunder och leverantörer med en god känsla för service. Du kommer jobba i ett varierande tempo som kräver noggrannhet, beslutsamhet samt skall du kunna hålla många bollar i luften. Du kommer många gånger behöva tänka utanför boxen för att kunna lösa kunders behov så att dom lämnar Bring med ett leende på läpparna. De tackar aldrig nej till förfrågningar och hjälper gärna kunder med deras problem, stora som små. Rollen som Operations Coordinator innebär bland annat att koordinera och hantera bokningar i interna affärssystem och kontinuerligt följa upp med kunder gällande bokningar.

Exempel på arbetsuppgifter

- Hantera kundärenden via telefon, mejl och affärssystem på ett professionellt och effektivt sätt
- Ansvara för kvalitet, uppföljning och bokning för fasta samt ad hoc kunder
- På daglig basis säkerställa hög servicenivå genom support via mejl och telefon
- Samarbeta på ett professionellt sätt med våra andra avdelningar inom koncernen


Om dig

För att trivas och vara framgångsrik i rollen tror vi att du har erfarenhet av en liknande roll sedan tidigare samt värdesätter service av hög kvalitet. Vi ser att du är driven, lösningsorienterad och handlingskraftig. Tempot kan variera och du behöver kunna prioritera samt strukturera arbetsuppgifter utefter vad verksamheten kräver. Du har en känsla för struktur och ordning samt är initiativtagande som person. Rollen har många kontaktytor och du behöver kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska. Vi ser även att du är en van användare av dator- och affärssystem. Som person är du relationsskapande, noggrann och servicemedveten.

Kvalifikationer

- Erfarenhet av kundservice och administration
- Vana vid att arbeta i dator- och affärssystem
- Vana vid att använda telefon som arbetsverktyg
- Svenska och engelska i tal och skrift


Meriterande

- Erfarenhet av flygfrakt
- Erfarenhet av logistik och transportbranschen


Omfattning och placering

Denna roll har placering vid Arlanda Flygplats. Arbetstiderna är kontorstider, men varierar mellan från 07:00-09:00 till 15:30-17:30. Detta är ett konsultuppdrag på 12 månader med goda chanser till förlängning alternativt överrekrytering till kund på sikt. Bring erbjuder personalparkering för dig som har bil. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 september 2022
  • Ansök senast: 15 mars 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024