OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du servicestjärna som gillar att arbeta i gränslandet mellan kundkontakt, administration och kvalitetsuppföljning? Har du god lokalkännedom i Stockholmsområdet och ett stort intresse kring logistik? Då kan det mycket väl vara dig vi letar efter.
Just nu söker nämligen vi på Bring efter en ny Operations Coordinator. Affärsområdet du kommer tillhöra heter Bud & Express och här arbetar vi exakt med det som namnet ger sken av, det vill säga bud- och expresstjänster till företagskunder över hela Norden som har brådskande leveranser. Som Operations Coordinator kommer du att arbeta i en samordnande roll mellan kunder och bolagets transportörer. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består till stor del av kommunikation och till viss del av administration. Du arbetar med flertalet kunder och transportörer och kontaktytorna är många. För att trivas i tjänsten tror vi att du är en person med bra kommunikativa färdigheter. Du har lätt för att skapa nya relationer med kunder, samarbetspartners och kollegor. Du är också bekväm i en roll som kräver ett flexibelt och ett lösningsorienterat arbetssätt.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Supportera våra transportörer löpande under dagen genom de olika skeden och utmaningar som uppstår under en transports utförande
Driva dialogen med mottagare/beställare i syfte att skapa en så bra kundupplevelse som möjligt
Löpande arbeta med kvalitetskontroller av leverans- och chaufförsprecision
Administrativt arbete i form av ex. registervård och schemaläggning av våra enheter
Assistera både kundtjänst och trafikledningen vid höga volymtoppar eller vid annat behov
Formella kvalifikationskrav
Erfarenhet från roller inom service, koordinering eller administration
3-årig gymnasieutbildning
God datorvana
God lokalkännedom i Stockholm m. omnejd
B-körkort
Flytande svenska i både tal och skrift
Meriterande faktorer
Erfarenhet från liknande typer av arbetsuppgifter som tjänsten gör gällande
Du som person
För att lyckas i den här rollen tror vi att du är en riktig problemlösare med ett prestigelöst förhållningssätt. Arbetet ställer krav på din simultanförmåga och du har därför en god förmåga att axla flera parallella arbetsuppgifter och en känsla för prioriteringsordning. Vidare stimuleras du av roller som är flexibla och präglas av ett högt tempo. Slutligen är du en positiv person som gärna kommer med förslag till utveckling, har ett gott öga till detaljer och har enkelt för att bygga nya relationer.
Vi erbjuder
En utvecklande tjänst i en av koncernens mest spännande miljöer och med möjlighet att påverka Brings framtid. Vi erbjuder dig även stora möjligheter till både personlig utveckling och karriärmöjligheter inom koncernen. Dessutom får du arbeta tillsammans med trevliga kollegor som har hög kompetens, stort driv och engagemang i en koncern som sätter hälsa, miljö och säkerhet högt på agendan.
Omfattning och placering
Arbetstiden är på heltid och under kontorstid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning som därefter omvandlas till en tillsvidareanställning om båda parter så önskar. Placeringen är på Brings kontor i Västberga, Stockholm.
Frågor kring rekryteringsprocessen
För frågor kopplat till rekryteringsprocessen, vänligen kontakta anställande chef Maria Klaxman via +4686951000 eller maria.klaxman@bring.com.
Vi ser fram emot att höra från dig!