OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvalitet, kundservice och långsiktighet. Så beskrivs bäst YSDS (https://ysds.com/about-ysds/who-we-are/) och vad de vill tillföra till en annars traditionell bransch. Här får du möjlighet att arbeta i en ung och snabbfotad organisation med stor kompetens om hur man löser sina kunders transportbehov. Oavsett om det är transport av läkemedel i viss temperatur till andra sidan jorden eller om det är medicinteknisk utrustning som måste vara hos en kund i Tyskland kl 08:00 dagen efter, gör man allt för att tillgodose sina kunders önskemål.
OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET
Your Special Delivery Service är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har kontor i åtta olika länder. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och entreprenörskänslan är påtaglig. Du kommer att ingå i ett team som säkerställer att allt rörande transporterna går som planerat fram till destinationen, samtidigt som man verkligen gör det lilla extra för att överträffa kundens förväntningar.
Tjänsten är på deltid, om 2-3 dagar i veckan, där du som Operations Coordinator kommer att ha en viktig roll på kontoret i att avlasta dina mer seniora teammedlemmar. I tätt samarbete med säljorganisationen, så kommer du att möta kundernas behov inom transport- och logistiklösningar. Detta innefattar transportbokningar samt daglig kontakt med kunder via telefon och mejl, där du kommer att arbeta mot flera olika branscher och vara en viktig pusselbit i kundernas affärer.
Läs gärna mer om Your Special Delivery Service här (https://ysds.com/about-ysds/who-we-are/)
DU ERBJUDS
- Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag där ditt arbete kommer att göra skillnad.
- Möjlighet att axla ett stort ansvar i ett företag med en initiativtagande kultur, där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar.
EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER
- Planera, administrera och boka transporter
- Hantera inkommande mejl och samtal från kunder
- Administrera transportdokument
VI SÖKER DIG SOM
- Vill arbeta med administrativa arbetsuppgifter i ett snabbrörligt företag i högt tempo.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon och mejl som främsta verktyg.
- Kan och vill arbeta 40-50%, till exempel under nuvarande studier.
- Behärskar Officepaketet och mer specifikt Excel.
- Har B-körkort.
- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.
SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR
- Strukturerad. Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder.
- Ansvarstagande. Du äger problemet från ax till limpa och säkerställer att det löses på bästa sätt.
- Orädd. Att ställas inför nya situationer är inget du räds, likaså är du bekväm med att skapa nya relationer både internt och externt.
- En hög energinivå. Du ger mycket mer än du tar helt enkelt.
ÖVRIG INFORMATION
Start: Snarast
Arbetstider: Deltid, ordinarie kontorstider
Plats: Malmö
Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.
Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. Your Special Delivery Services önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).
Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!