Operations Coordinator till snabbväxande YSDS

Operations Coordinator till snabbväxande YSDS

Arbetsbeskrivning

Kvalitet, kundservice och långsiktighet. Så beskrivs bäst YSDS och vad de vill tillföra till en annars traditionell bransch. Här får du möjlighet att arbeta i en ung och snabbfotad organisation med stor kompetens om hur man löser sina kunders transportbehov. Oavsett om det är frakt av läkemedel i viss temperatur till andra sidan jorden eller om det är medicinteknisk utrustning som måste vara hos en kund i Tyskland kl 08:00 dagen efter, gör man allt för att tillgodose sina kunders önskemål.

OM TJÄNSTEN OCH FÖRETAGET

YSDS är ett internationellt företag med fokus på specialtransporter inom specifika branscher. Företaget är grundat i Sverige, är privatägt och har kontor i Sverige, Danmark, Finland, Schweiz, Holland, England, Hongkong, Singapore och USA. Medarbetarna är företagets viktigaste resurs och entreprenörskänslan är påtaglig. Man gör verkligen det lilla extra inte bara för att lösa kundernas behov, utan även för att säkerställa att allt går som planerat, hela vägen fram till destinationen.

I rollen som Operations Coordinator har du en centralt kommunikativ roll kopplad till övriga funktioner i organisationen. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med bland annat dina kollegor inom säljorganisationen där du kommer att säkerställa att kundernas behov inom transport- och logistiklösningar uppfylls. Detta innebär daglig kontakt med kunder via telefon och mejl där du genom att bryta ner kundernas önskemål, förtydligar vilka alternativ som är mest kostnadseffektiva. Du hjälper även till att samt guida kunden i de olika utmaningar som respektive transport ställer. Du kommer att arbeta mot flera olika branscher och kommer att vara en viktig pusselbit i dina kunders affärer. Detta ställer också höga krav på din förmåga att parallellt med övrigt arbete, hålla kunden uppdaterad och informerad under transportens gång.

Läs gärna mer om YSDS här (https://ysds.com/about-ysds/who-we-are/)

DU ERBJUDS

- Att arbeta på ett attraktivt och snabbrörligt företag där ditt arbete kommer att göra skillnad.
- Möjlighet att verka i ett företag med en ung kultur där varje dag innehåller nya och spännande utmaningar.
- Goda utvecklingsmöjligheter inom bolaget på nationell såväl som internationell nivå.


EXEMPEL PÅ ARBETSUPPGIFTER

- Planera och administrera transporter
- Sammanställa offerter utifrån insamlade behov
- Hantera inkommande mejl och samtal från kunder
- Administrera fraktdokument


VI SÖKER DIG SOM

- Har något års arbetslivserfarenhet inom till exempel koordinerande eller försäljningsinriktade roller.
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta med telefon och mejl som främsta verktyg.
- Har en eftergymnasial utbildning inom relevanta områden.
- Behärskar Officepaketet
- Har B-körkort.
- Talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.
- Har förmågan att inge stort förtroende i kunddialoger.


DET ÄR MERITERANDE OM DU HAR:

- Förkunskap inom tulldokumentation

SOM PERSON TROR VI ATT DU HAR/ÄR

- Strukturerad. Du har lätt för att sätta en tydlig struktur i ditt arbete och arbetar sedan utifrån de prioriteringar som råder.
- Noggrann och Kvalitetsmedveten. Det är viktigt för dig att leverera i absolut toppklass där du är uppmärksam på detaljer, följer upp och säkerhetsställer ditt arbete.
- Problemlösande. Kan lyssna in de utmaningar som finns och arbeta lösningsorienterat mot uppkomna problem.
- Ansvarstagande. Du äger problemet från ax till limpa och säkerställer att det löses på bästa sätt.
- Orädd. Att ställas inför nya situationer är inget du räds, likaså är du bekväm med att skapa nya relationer både internt och externt.
- En hög energinivå. Du ger mycket mer än du tar helt enkelt.


Hoppas vi har fångat ditt intresse, vi ser fram emot din ansökan!

ÖVRIG INFORMATION

Start: Snarast

Arbetstider: Heltid

Plats: Stockholm

Anställningsform: Detta uppdrag är en rekrytering och anställningen sker direkt hos vår kund. Lön, villkor och dylikt diskuteras separat.

Rekryteringsprocessen hanteras av A-hub. YSDS önskemål är därför att alla frågor rörande tjänsten hanteras av A-Hub (https://www.a-hub.se/).

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-hub
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 januari 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Postadress

Sveavägen 141
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Mötesbokare

1 november 2024

Sales Support

Sales Support

31 oktober 2024

Säljtekniker

Säljtekniker

30 oktober 2024

Tender and Sales support specialist

Tender and Sales support specialist

29 oktober 2024