OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du lösningsorienterad, gillar du att bygga relationer och gillar utmaningar med världen som din arbetsyta? Är du en driven och engagerad person som har en affärssinnet och ett analytiskt och strukturerat sätt att arbeta?
Vi letar nu efter en kandidat som vill vara en del av ett globalt team och arbeta med digitalisering i vår kunds fabriker. Operation Innovation-teamet är i framkant när det gäller digitalisering inom Operations. De översätter innovationer och ny teknik till konkreta verksamhetsinitiativ för att stödja synlighet, driftsäkerhet och industrialisering. De fokuserar på innovation och arbetar proaktivt vara beredda på framtida behov.
Om jobbet
Som Operations Developer kommer du att vara en del av ett globalt team och lokaliserat i Fagersta, Sverige. Du rapporterar till Operations Innovation manager. Verksamhet Innovationsteamet arbetar med digitalisering i kundens fabriker runt om i världen. Arbetet består av både större implantationsprojekt som MES / MOM samt att dela upp "digitalisering" i mindre test- och felprojekt.
Arbetsuppgifter
Fortsätter granskning av trender, forskning och interna initiativ
Kör mindre test- och felprojekt
Stödja projekt som är i linje med Operations Innovations agenda och färdplan
Kartlägga och utvärdera data som genereras i våra fabriker och hur man gör dem tillgängliga
Kartlägga systemlandskapet och anslut prickarna
Länka hårdvara och programvara tillsammans
Vem är du?
Som Operations Developer har du en helhetssyn och arbetar tvärfunktionellt tillsammans med processägare i drift- och leveranskedjan. Du har en kontinuerlig förbättring tankesätt, tänk proaktiv och du är innovativ för att förbättra och stödja vår verksamhet.
För att lyckas hos vår kund och i denna position tror vi att du måste vara bekväm med att ta initiativ och ha utmärkta kommunikations- och samarbetskompetenser. Du är mycket resultatorienterad, strukturerad, analytisk och bekväm att arbeta inom olika kulturer, länder, på olika nivåer inom organisationen och externt med kunder. Du är en skicklig förändringsagent.
För rätt person finns stor chans för övertag i anställning av vår kund.
* Du har en universitetsgrad och / eller MBA inom relevant område.
* Vi tror att du har tidigare arbetslivserfarenhet inom digitalisering.
* Du talar flytande engelska och svenska, både skriftligt och talat.
* Utmärkta datorkunskaper, föredragna M3, Excel, JDA, Advanced Planning-system (t.ex. iPlanner).
* Projektledningsfärdigheter och erfarenhet.
* Starkt meriterande om du har erfarenhet av kontinuerlig förbättring / Lean / Six Sigma / Problem Solving Methodology.
Experis
Experis är ett värderingsstyrt bolag med ditt karriärmål i fokus och med ett långsiktigt engagemang i våra konsulter för att skapa balans mellan privatliv och arbetsliv. Hos oss får du en trygg anställning med allt vad det innebär i form av marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension, försäkringar enligt kollektivavtal, kontinuerliga avstämningar om hur du trivs på din arbetsplats samt ett årligt karriärsamtal med din konsultchef. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.
För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och att du har en stor social kompetens.
Ansökan
Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Har du några frågor så är du välkommen att kontakta konsultchef Marica Nilsson på marica.nilsson@se.experis.com. Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Carina Berg
Sara Enebrink
708543043
Sandra Karlsson
Fredrik Wernqvist
AnnaKarin Bergqvist
070-3772063
Anna Edemyr
Camilla Rippe
031-61 72 67
Marie Gutke
Linda Holmberg
Kholod Hindi