OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är en spännande karriärsmöjlighet i ett globalt företag där du erbjuds en stimulerad miljö i en växande IT-division.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att bygga på sin karriär.
Arbetsuppgifter
Som Operations Expert kommer du ha hand om den dagliga driften och underhåll inom kundens Active Directory- och Microsoft 365-tjänster, till exempel Exchange Online, SharePoint och Teams. Du kommer också vara involverad i flera globala IT-projekt, kontakt med leverantörer, partners och kollegor. I rollen kommer du även att arbeta med proaktiva förbättringsåtgärder samt utvärdera ny teknik och nya åtgärder inom livcykeln för Microsoft 365-tjänster. Du förväntas också ge kvalificerad teknisk support på nivå 2 och 3 för den dagliga verksamheten. Övriga punkter du kommer arbeta med är:
- Ansvarig för drifttid för serviceåtgärder och kontinuerlig serviceförbättring
- Teknisk support till IT-kollegor
- Tillgodose att SLA/OLA-tjänsten uppfylls
- Följ standardiserade processer - SOP, arbetsinstruktioner (KB) i enlighet med godkända policyer
- Ansvara för dokumentation
Din profil och kvalifikationen
För att lyckas i rollen som Operations Expert trivs du med flera olika uppgifter inom serviceområdet. Du har ett driv för kontinuerligt lärande och kan slutföra både enklare uppgifter grundligt och engagera dig i mer utmanande problem. Som person är du bra på att bygga nya relationer med hög integritet och ansvarskänsla. Dessutom är du en naturlig koordinator som kan ta initiativ och arbeta självständigt.
Skallkrav
- 3+ års erfarenhet av 'operating' och 'configuring' tjänster inom Microsoft 365 molntjänster
- Kunskaper i att administrera Microsoft Exchange Online, SharePoint Online och Teams
- Erfarenhet av IT-processer för IT Service Management
- Engelska i tal och skif
Meriterande
- Erfarenhet av god tillverkningssed (GMP)
- Erfarenhet av ITIL och ServiceNow
- Erfarenhet av klienthanteringsverktyg, till exempel Microsoft Endpoint Configuration Manager och/eller Microsoft Endpoint Manager/Intune
- Erfarenhet av applikationsförpackning i vanliga format som . msi och APP-V.
Låter det här som du? Skicka då in din ansökan redan idag – intervjuer sker löpande!
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Nadja Kadic på tfn: 0734-159358 eller nadja.kadic@centric.eu.
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229