OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Operations Implementation Specialist
Vi söker nu en affärs- och Operations orienterad person till rollen som Operations Implementation Specialist till Lowell Sverige.
Som Operations Implementation Specialist är ditt ansvar att stödja och till viss del leda och koordinera den operativa implementationen av nya affärer hos Lowell. Du arbetar nära och på uppdrag av samtliga affärsområden.
Övergripande ansvarsområden
Du arbetar i en projektledande roll när Lowell har ingått en ny affär. Ditt ansvar är att ta affären från avtal till produktion i enlighet med de villkor och tidsramar som avtalats. Du ansvarar för den operativa implementationen av avtalet och koordinerar aktiviteter så affären tas om hand och genomförs av IT, Implementation och av andra funktioner inom Operations och Sales. Du kommer i rollen att leda införandet av affärsupplägg med varierande komplexitet av Lowells tjänster. Tillsammans med personer från olika funktioner inom Lowell, som anpassas till det enskilda affärsuppläggets komplexitet och vad som avtalats, genomför du de aktiviteter som implementationen kräver. Rollen innebär tätt samarbete med IT Implementation som ansvarar för den tekniska delen av beställningen såväl som med Sales och med Operations. I arbetet ingår även andra förekommande uppgifter i teamet/på avdelningen.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
* Att leda operativa implementationer av nya affärer inom Lowells Produktportfölj
* En projektledande roll där du ansvarar för och organiserar de aktiviteter som krävs för att implementera affären i den operativa organisationen: tidsplaner, resursbehov, koordinerar arbetsinsatser, hanterar risker och osäkerheter, sammanställer underlag för beslut samt är med och genomför.
* Verka för att nya affärer kan implementeras på ett så standardiserat sätt som möjligt
* Uppföljning och dokumentation av pågående och genomförda implementationer
Kompetenskrav
* Erfarenhet av projektledning, gärna i nära samarbete med Sälj
* God kunskap i Nova och förståelse och intresse för systemets möjligheter och begränsningar
* Meriterande med universitets- eller högskoleutbildning
* God kännedom om våra inkassorelaterade produkter och processer
* Erfarenhet av kravställning mot IT
* Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
Personliga egenskaper
Du vill ha stort ansvar och vill driva större arbetsuppgifter från «ax till limpa». För att lyckas med dina arbetsuppgifter tar du själv initiativ i ditt dagliga arbete och involverar och samarbetar med befattningshavare från olika avdelningar och på alla nivåer inom organisationen
* Du trivs att jobba i ett högt tempo och mot givna deadlines
* Du har en helikoptersyn och ser helheten i ett sammanhang
* Du är en utpräglad "doer" och problemlösare, som är drivande, pragmatisk och målinriktad
* Du är utåtriktad och kommunikativ
* Du har god förståelse för affären och kundens behov
Ansökan
Varmt välkommen din ansökan! Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. För frågor kring tjänsten, kontakta Martina Glänfält +46 76 1732807.
Kontaktpersoner på detta företaget
Lowell Group