OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Elcomfortgruppen i väst AB säljer och installerar/monterar vitvaror, kök, värmepumpar och mycket annat både från vår Elon-butik i Alingsås och direkt till företag från vår B2B-enhet i Göteborg. Vi är i dagsläget 23 anställda och är mitt i en spännande utvecklings- och tillväxtresa! Vår B2B verksamhet omsätter ca 65 Mkr och sysselsätter ca 15 personer. B2B verksamheten består av försäljning och installation av vitvaror till nyproduktioner, olika typ er av bygg/renoveringsprojekt samt förvaltningsuppdrag avseende hyresbestånd. Vi arbetar med välkända fastighetsbolag i Alingsås och Göteborg.
B2B teamet består av en order och planeringsfunktion, projektledare för nyproduktioner, teamleader för service/installation samt installatörer och servicetekniker.
Inom Elcomfortgruppen är arbetsmiljö och hållbarhet viktiga frågor. Vi vill vara en riktigt bra arbetsgivare som värnar om våra medarbetare och som får duktiga människor att söka sig till oss. Vi tror att nöjda medarbetare skapar nöjda kunder. Vi arbetar även för minskad miljöpåverkan och socialt ansvarstagande, både tillsammans med våra kunder och på egen hand.
Operations manager skall tillsammans med VD utforma planen för vår B2B verksamhet utifrån våra långsiktiga mål. Arbetet kommer att innebära planering, genomförande och uppföljning av förbättring/effektiviseringsprojekt genom processgenomgång, bemanningsstudier, best practice intervjuer, analysera tidsåtgång och körplanering etc i syfte att optimera våra flöden och skapa god lönsamhet.
Det är värdefullt med erfarenhet av ex 5S och övriga Lean-verktyg och metoder. Kandidaten skall självständigt kunna stödja och coacha personalen för att säkerställa en stabil process och arbetet med ständiga förbättringar.
Tjänsten består av viss tid i Göteborg och viss tid i Alingsås. Utgångsort är flexibelt beroende på kandidat
Rollen
Samarbeta med VD för att definiera långsiktiga mål för affärsområde B2B
Säkerställa uppfyllnad av kundavtal, samarbetsavtal och kundspecifika krav
Utveckla interna processer och rutiner, gärna med erfarenhet från produktionsmiljö i ett välfungerande bolag
Arbeta med och utveckla daglig uppföljning, veckomöten och deadlines
Utveckla kompetens inom teamet, både för att utveckla individer men även för att uppfylla vårt mål om imponerade kunder
Följa upp verksamheten med relevanta KPI’er, rapportering till VD
Säkra långsiktigt resursbehov
Säkerställa nyttjandet samt vid behov införa nya verksamhetsstödjande IT system i linje med långsiktiga mål
Säkerställa att avdelningens verksamhet bedrivs i linje med lagar samt företagets policies
Krav
Ledarskapserfarenhet med säkerställt positivt resultat
Erfarenhet av framgångsrikt arbete med förbättringar, processutveckling och leveranskvalitet
Erfarenhet av att tolka och säkerställa efterlevnad av kundavtal
Hög systemvana
Relevant högskoleutbildning
Personlighet
Lätt för att ta kontakt och kommunikativ, bra på att lyssna
Analytisk, ihärdig och driven
Strukturerat och långsiktigt förhållningssätt
Tro på människor och deras utveckling
Lätt för att ge feedback
Reder ut ”problem” omgående utan att skapa konflikt, saklig och pragmatisk