Operations Manager

Arbetsbeskrivning

Vi söker

Operations Managers

med placering i Göteborg


SYKES grundades 1977 i ett garage i Charlotte, North Carolina, USA där idén om att utveckla tekniska manualer tog fart. Med åren har företaget utvecklats från att vara ett litet ingenjörsföretag med tre anställda till att idag vara ett stabilt växande globalt företag med ca. 46.000 anställda världen över. SYKES förmedlar idag utöver teknisk kompetens även service och kundupplevelser inom bland annat telekommunikation, resor, bank och finnas.

SYKES finns på fem orter i Sverige. På siten i Göteborg är vi drygt trehundra medarbetare som arbetar med kundservice och försäljning mot så väl företagskunder som privatkunder. Vi lever i en intensiv bransch med många svängningar och höga krav från våra kunder. Vi behöver därför förstärka vår site i Göteborg med ytterligare 2 Operations Managers.


Din roll
Som Operations Manager kommer du att leda och utveckla våra Account Managers fokuserat på att vi ska leverera efter uppsatta mål när det gäller såväl finansiella mål, som nöjda kunder och medarbetare utefter SYKES strategier och policys. Du kommer att arbeta mycket mot vår klient men även mot andra avdelningar internt. Du kommer att leda och coacha Account Managers så att vi tillsammans lyckas leverera mot vår klient och dess kunder efter uppsatta mål såsom SLA´s, kundnöjdhet i form av NPS, vi arbetar efter målet att bli ?the best place to work? så vi behöver även arbeta mycket med att se våra medarebetare. medarbetare medarbetare medarbetare

Som Operations Manager kommer du att rapportera till Operations Director, Telecommunication och du kommer själv att ha Account Managers som rapporterar till dig. Du kommer också att inneha en viktig roll i den lokala ledningsgruppen.


Vem söker vi?
Vi söker dig som gillar att arbeta i en miljö där det händer mycket och ingen dag är den andra lik. Som person behöver du kunna skifta fokus snabbt och inte vara rädd för att fatta snabba beslut. Du behöver vara duktig på att kommunicera både i tal och skrift då du kommer att ha daglig kontakt med vår klient. Vi vill att du har akademisk utbildning inom ekonomi eller annan relevant utbildning och erfarenhet för tjänsten. För att passa in i rollen behöver du vara trygg i ditt ledarskap, bransch erfarenhet är ett plus. För att trivas i rollen behöver du ha ett högt driv och engagemang för att kunna lyckas och kunna utveckla kontot framåt på både ett effektivt sätt men även med nöjda kunder.
Eftersom vi arbetar i en amerikansk koncern är det viktigt att du kan hantera det engelska språket i tal och skrift.


Vi erbjuder
SYKES erbjuder dig en spännande tjänst där den ena dagen inte är den andra lik. Vi verkar i en bransch där saker och ting ändras mycket snabbt, tjänsten passar därför dig som uppskattar högt i tak, korta beslutsvägar och snabba omställningar. På SYKES finns det möjlighet att utvecklas både professionellt och på det personliga planet. Tjänsten inleds med sex månaders provanställning innan den övergår i en tillsvidareanställning.


Ansök!
Din ansökan med CV och personligt brev skickar du med rubriken Operations Manager till job_gothenburg@sykes.com Sista ansökningsdag är den 25 augusti 2016. Urval och intervjuer kommer ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan!

För närmare upplysningar om tjänsten är du välkommen att kontakta Anssi Korhonen, Operations Director, Telekomunic

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-716000 070-3103541
Personalchef Mathias Andersson
0680-716000 070-2223327
HR-assistent Malin Gustafsson
0702-550966
HR-assistent Pia Gustafsson
0680-71 60 00
HR Manager Linda Andersson
0680-716000
HR Manager Mathias Andersson
0680-71 60 00 070-222 33 27
HR Assistent Rickhard Stålhandske
0680-71 60 00 070-310 35 41
HR- Assistent Malin Gustafsson
0702-550 966
HR- Assistent Stefan Wangdell
0709-839 656

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sykes Sweden AB
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 11 juli 2016

Besöksadress

Fartygsgatan 4
Kalmar

Postadress

Fartygsgatan 4
Kalmar, 39230

Liknande jobb


Team Manager - Linköping

Team Manager - Linköping

14 november 2024

Team Manager Kundservice

Team Manager Kundservice

11 november 2024