Operations manager - Askalon

Operations manager - Askalon

Arbetsbeskrivning

Vill du vara en del av ett expansivt och multinationellt företag med stark framtidstro? Vi är problemlösare som brinner för att hjälpa våra kunder. Här får du arbeta med lösnings- och utvecklingsfokuserade verksamheter i en förändringsbenägen och växande bransch. Hos oss arbetar människor med olika bakgrund och i alla åldrar. Vi jobbar mot samma mål och vi har kul tillsammans. Varje dag innehåller utmaningar och lärsituationer. Vår strävan är att vara det trygga, pålitliga och långsiktiga valet för både kunder och medarbetare.

Nu söker vi en ny operations manager som vill bli en del av vårt team och jobba i växande och spännande bransch!

Om tjänsten
Som operations manager hos oss ansvarar du för att allt flyter på i hela processen, från order till leverans. Du arbetar med planering, inköp och in- och utleveranser samt rätt lager. Du är personalansvarig för i dagsläget 5 personer inom order och lager. Utveckling och uppföljning av processen och att effektivisera flödet ingår i tjänsten där du har vårt affärssystem Visma business till din hjälp. I din roll har du mycket kontakt och samarbete både internt inom Askalon och externt med leverantörer och kunder. Du sitter också i bolagets ledningsgrupp och har chansen att påverka.

Tjänsten kräver B-körkort och att du behärskar engelska i såväl tal som skrift.

Tjänsten är placerad på Hammarö.

Om dig
Som person är du framåt, handlingskraftig och beslutsam. Du förväntas ta ansvar och driva arbetet framåt samt följa upp arbetet på ett konsekvent och strukturerat sätt. Som person är du bra på att prioritera, fatta beslut och hitta balansen mellan det operativa och det strategiska arbetet. Du är bra på att se helheten och har samtidigt förmågan att analysera delarna för att förstå vad som behövs för att nå målen. Du trivs med att ha många kontakter både internt och externt och är skicklig på att samarbeta med andra.

Vi tror att du har relevant utbildning och tidigare erfarenhet från liknande roller, gärna inom IT eller industri. Meriterande är om du tidigare har jobbat med LEAN och 5S. Du har ett stort tekniskt intresse, en god IT-vana och erfarenhet från att ha jobbat i olika affärssystem.

Om oss
Askalon AB arbetar sedan 1973 för att förbättra processindustrins applikationer - för en säker och hållbar framtid. Vi har i dag drygt 90 medarbetare som har kompetens inom ventiler, diagnostik, service och projektledning. Vår konstruktionsavdelning kompletterar vår produktportfölj och gör oss unika i branschen. Vi har dessutom ett utbildningscenter med kurser riktade till våra kunder i processindustrin.

Vi representerar Emerson i Danmark, Island, Sverige och Finland samt VAG i Danmark och Sverige. Våra kunder är bland annat energi- och kraftverk, pappersbruk, raffinaderier, vattenverk och kemiindustri.

Om processen
I den här rekryteringen samarbetar vi med Testhuset. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Åse Granfeldt på 070 220 62 60 eller Josefine Appel på 076 017 40 25.

Välkommen med din ansökan senast 20 april.

Kontaktpersoner på detta företaget

Björn Selin
054 21 15 00
Fredrik Månsson
070-605 55 22
Tommy Bang
0703-958107
Bengt Libäck
070 594 72 77
Louise Svanqvist
0706-17 76 64
Lennart Thorstensson
054-21 38 34
Platschef Bengt Libäck
054-219110 070-5947277
Göran Lejerwik
0706-17 44 49
Tommy Bang
0703-95 81 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Testhuset
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 april 2022
  • Ansök senast: 20 april 2022

Besöksadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD

Postadress

KARLBERGSGATAN 4
KARLSTAD, 65224

Liknande jobb


5 september 2022

25 augusti 2022