Operations Manager (COO)

Operations Manager (COO)

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett bolag med spännande framtidsplaner? Vi söker nu en Operations Manager (COO) med ansvar för vår lager- och logistikfunktion i Falköping. Vill du vara en del av vårt fantastiska team och bidra till att förverkliga vår vision att ge fler människor glädje av design, då kan det här vara rollen för dig.
A Lot Decoration Sweden AB grundades 2004 i Falköping och är ett av Nordens ledande inredningsföretag med tusentals kunder över hela Norden. Vi erbjuder allt från dekorationsartiklar till mindre möbler till florister, dekoratörer, blomster- och presentbutiker samt inredningsbutiker. Försäljningen sker främst via egen webbshop och endast B2B. Vi medverkar också på ett antal mässor och har ett eget showroom i Falköping, där vi även har kontor och lager. Vi är ca 20 anställda och har en omsättning på ca 100 miljoner.
Rollen som Operations Manager innebär att ha ett övergripande ansvar för bolagets lager och logistikverksamhet, att säkerställa att bolagets mål och kundernas förväntningar uppnås på ett så kostnadseffektivt sätt som möjligt. Rollen är en del av teamet och förväntas kunna hjälpa till i alla praktiska uppgifter och är en del av ledningsgruppen. Rollen har kostnads- och budgetansvar för sin funktion.
Ansvarområden och huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ansvar för alla aktiviteter på lagret inklusive planering, godsmottagning, in- och utleveranser, inventering, rapportering och uppföljning
Ansvar för planering och förhandling med logistikpartners, ansvarar för in- och utfrakter, kontakt med leverantörer
Ansvar för att analysera lagernivåer och lageromsättning och återkoppla till Commercial Manager och Purchasing Manager för att ta beslut om åtgärd
Ansvar för WMS systemet och dess utveckling, datainsamling och datakvalitet om produkter och lagernivåer
Ansvar för fastighets- och kontorsfrågor samt förhandling och inköp av support och service, samt förbrukningsvaror som används i den löpande driften
Ansvar för den dagliga driften med arbetsledning, bemanning, rekrytering och utveckling av teamet
Som en del av ledningsgruppen, ta beslut och rapportera till styrelsen samt på andra sätt stötta CEO
Ta aktivt ansvar för samarbete och informationsdelning med övriga funktioner inom bolaget för optimalt resultat



Vad innebär det att vara Operations Manager på A Lot Decoration?
Du är ansvarig för att ta fram och implementera produktivitetsstrategier och aktivitetsplaner för att nå vår vision vilket innebär både internationell expansion och att säkerställa att våra processer och system inom supply chain är skalbara. Det innebär att se över hur vi arbetar idag och hur vi behöver utveckla flödet för att möta morgondagens krav. Du ansvarar för samtliga flöden, utrustning och förbrukningsvaror på lagret. Det innebär kostnadsbudget och effektivitetsmål, där ständiga förbättringar är en del av arbetet.
Du är ansvarig för att följa upp och analysera lagernivåer, lageromsättning, plockeffektivitet, leverantörernas performance, inventering och optimal resursfördelning. Du behöver förstå alla delar i processen och en del av arbetet är att operativt arbeta med inleveranser, lagerförflyttningar, plock och packning. Du ansvarar även för fastighets- och kontorsfrågor med tillhörande service och support.
Du ansvarar för vår WMS plattform och utveckling av våra digitala verktyg för att säkerställa en hållbar och kvalitetssäkrad effektivitet i samtliga delprocesser. Det innebär att beroenden mellan funktioner och processägarskap behöver definieras och utvecklas vilket kan innebära projektledning, projektbudgetering och uppföljning av förväntat resultat.
Du kommer att leda ett team som består av lagerarbetare. Du är en ledare som skapar tillit, bygger högpresterande team och utvecklar individen. Du kan tydligt kommunicera strategin och omvandla den till en aktivitetsplan som teamet förstår och kan implementera.
Erfarenhet, kompetens och förmågor som är viktiga för rollen:
Relevant högskoleutbildning eller yrkesutbildning med inriktning på lager/ logistik/ inköp
Du har minst 5 års relevant erfarenhet av supply chain inom B2B via digitala kanaler på internationell nivå och en väl dokumenterad track record avseende utveckling av lager- och logistikfunktionen
Du har minst 5 års erfarenhet av att leda andra, personalansvar och är en ledare som andra gärna följer
Du är driven och praktisk samtidigt som du kan ta fram strategiska planer för att säkerställa skalbarhet och tillväxt samt expansion till nya marknader
Du är processorienterad, ser helheten, tydliggör samband och beroenden
Du är organiserad, strukturerad, proaktiv och kan hålla fokus på att leverera mål och ta affärskritiska åtgärder, du är ansvarsfull och resultatorienterad
Du är en lagspelare, prestigelös med positiv och lösningsorienterad attityd
Du kan hantera Excel på en hög nivå och är väl bevandrad i MS Office
Du är van vid en dynamisk arbetsmiljö med flexibilitet och förmåga att snabbt anpassa dig
Du har en tvärkulturell förståelse och kan känna empati för skillnader hos människor och kulturer genom att vara respektfull
Flytande engelska, både i tal och skrift

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A Lot Decoration Sweden AB Falköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2024
  • Ansök senast: 31 oktober 2024

Postadress

Södermannagatan 2
Falköping, 52136

Liknande jobb


21 november 2024

21 november 2024

20 november 2024