Operations Manager - Customer Service

Arbetsbeskrivning

Fortum Consumer Solutions divisions Customer Engagement & Service (CES)-funktion ansvarar för att tillhandahålla kundupplevelse i världsklass för våra 2,4 miljoner konsument- och företagskunder. Vår kundserviceverksamhet finns i Sverige, Norge och Finland.

Som Operations Manager har du en nyckelroll när det kommer till att verkställa vår gemensamma strategi inom Consumer Solutions i vår kundserviceorganisation i Sverige. Du är expert på kundservice och har förmåga att prioritera och driva initiativ för att förbättra verksamheten från fler olika infallsvinklar. Du har ett nära samarbete med dina kollegor inom den egna organisationen, nordiska kollegor och internationella stakeholders för att förbättra verksamheten, dela kunskap och best practice effektivt för att maximera potentialen i en stor organisation. Vi vill bli bättre, snabbare och smartare för varje dag.

Dina viktigaste ansvarsområden är:

- Förbättra processer och hur vi arbetar inom kundservice för att stödja nuvarande och framtida behov gällande vår egen verksamhet, försäljning och från affären

- Förbättra verksamheten genom att följa upp effektivitet och produktivitet; identifiera och lösa problem samt förbereda och färdigställa handlingsplaner
- Förbereda rapporter och insikter genom att samla, analysera och summera data och trender
- Säkerställa bemanning genom att utveckla och harmonisera praktiska rutiner för rekrytering, introduktion, utbildning och coachning


- Säkerställa maximal användning av kontaktcenterteknik, dvs. WFM, kontakthanteringssystem m.m.
- Personalansvar för det egna teamet


Det här är en chefsposition och du kommer att leda ett team om ca fyra specialister inom kundservice med ansvar för att utveckla verksamheten. Rollen är baserad i Solna. Du kommer att ingå i kundservice ledningsgrupp och rapportera till Customer Service Manager.

Vad kan vi erbjuda dig?

- Vi erbjuder dig en nyckelposition med mycket synlighet i organisationen. Du kan använda all din idé- och innovationskompetens för att ytterligare stärka vår prestation i genomförandet av vår divisions strategiska prioriteringar.
- Vi erbjuder dig en möjlighet att utvecklas i en miljöorienterad och snabbväxande organisation tillsammans med medarbetare som förbereder oss för framtidens energiutmaningar.
- Du blir en del av ett företag som strävar efter att vara en pionjär inom energibranschen och du kommer att ingå i ett sammansvetsat team med engagerade kollegor.
- För oss är det viktigt att trivas! Det handlar inte bara om att jobba med spännande arbetsuppgifter och bli utmanad, det handlar om att ha roligt på jobbet och att få utvecklas. Hur och i vilken riktning? Det är upp till dig.


Vad du måste ha:

- Minst fem års erfarenhet av arbete inom kundserviceverksamhet
- Högre relevant utbildning är en fördel
- Djup kunskap och förståelse för kundservice KPI:er
- Analytisk, datadriven och nyfiken
- Vana av att arbeta agilt och med Lean, projektledningsförmåga
- Förmåga att driva förändring
- Utmärkt förmåga att samarbeta, kommunicera och nätverka
- Du kan kommunicera obehindrat i svenska och engelska i både tal och skrift



Instruktioner för applicering:

Ansök senast den 6: e Juni 2022. När du söker jobb hos Fortum Consumer Solutions behandlas du objektivt. Vi utvärderar inte kandidater baserat på ålder, kön, nationalitet och andra icke relevanta faktorer. I denna rekrytering har vi löpande urval vilket innebär att vi kallar till intervjuer löpande. Om vi hittar rätt kandidat kan annonsen tas bort före sista ansökningsdag.

Om du har några frågor tveka inte att kontakta Hanna Oja på: hanna.oja@fortum.com

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Consumer Solutions within Fortum
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024