Operations Manager Customer Service till Synsam Group

Operations Manager Customer Service till Synsam Group

Arbetsbeskrivning

Synsam Group har under de senaste åren framgångsrikt genomfört en omfattande transformation av hela sitt erbjudande och skapat en rad innovativa, hållbara och attraktiva koncept utifrån våra kunders behov, vilket lett till både hög kundnöjdhet och en stark tillväxt. Vår ambition är att fortsätta vara den branschledande aktören inom både ögonhälsa och ögonmode med ett tydligt hållbarhetsperspektiv genom hela värdekedjan – och att driva branschförändrande initiativ som skapar skillnad på riktigt för våra kunder.
Om rollenVi söker nu en engagerad och målinriktad Operations ManagerCustomer Service som kommer att spela en nyckelroll i att driva vår verksamhet inom kundserviceframåt. Denna roll är ny i organisationen och syftet är att vara en central del av nästa fas i vår tillväxtresa. Som Operations Manager får du en unik möjlighet att utveckla våra ledare inom kundservice, driva resultat och leda strategiska utvecklingsprojekt som tar vår verksamhet till nästa nivå.
Du kommer att ha personalansvar för fem direktrapporterande, i form av tre teamledare, en utbildningsansvarig och en produktspecialist. Teamledarna har i sin tur ansvar för cirka 35 kundservicemedarbetare totalt.Som Operations Manager arbetar du nära ditt team för att säkerställa att vi inte bara når, utan överträffar våra mål och KPIer och bidrar till vår fortsatta tillväxtresa.
Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar:
Operativt, till viss del strategiskt, ansvar för drift och den dagliga verksamheten inklusivepersonal-, resultat- och budgetansvar inom ditt område.
Driva affärsutvecklingsinitiativ och leda utvecklingsprojekt för att säkerställa verksamhetens fortsatta tillväxt.
Utveckla våra ledare, specialister och team för att optimera prestation och arbetsglädje.
Skapa och upprätthålla starka arbetsrelationer och arbeta för att öka kundnöjdheten.
Använda din expertis i Office-paketet för att omvandla siffror och data till tydliga, pedagogiska presentationer och beslutsunderlag.
Även andra arbetsuppgifter såsom arbetsmiljöfrågor och ärenden kring kontoret/lokalerna kommer att förekomma.

I rollen somOperations Manager kommer du attingå i Synsam Groups Customer Service & Store Support-organisation, utgå från vårt kontor på Frösön, Östersund, och rapportera till Head of Customer Service & Store Support.
Vem söker vi? Vi söker dig med högskoleexamen inom ekonomi, projektledning, affärsutveckling eller liknande, samt mångårig erfarenhet av ledande roller inom kundservice eller motsvarande. Du har framgångsrikt lett personal på olika nivåer och drivit storskaliga förändringsprojekt där du levererat resultat med en imponerande förmåga att anpassa dig och skapa framgång i olika affärsmiljöer.
Med ett engagerande ledarskap skapar du motivation och sammanhållning i teamet, samtidigt som du säkerställer daglig drift, effektivitet och kundleverans. Att hantera många olika uppgifter samtidigt, vara prestigelös och förändringsbenägen kommer naturligt för dig.
Du har erfarenhet av att följa upp resultat och presentera siffror och annat underlag på ett pedagogiskt sätt. Din skicklighet i Excel, PowerPoint och andra Office-verktyg gör att du kan omvandla data till insikter som engagerar och inspirerar både ditt team, ledning och andra delar av organisationen.
Vi ser det även som naturligt att du delar och är en stark ambassadör för Synsam Groups värderingar – för oss är kunden nr 1, vi är innovativa och vi tar ansvar.
Meriterande:
Erfarenhet av att leda ledare
Erfarenhet av ledningsgruppsarbete och affärsutveckling

Vi erbjuder:
En dynamisk och stimulerande arbetsmiljö med stora möjligheter att påverka.
En nyckelroll i vår tillväxtresa, där du får möjlighet att utveckla verksamheten och våra ledare.

Om rekryteringsprocessenAnsökan sker endast elektroniskt; du klickar på knappen "Sök jobbet!", bifogar CV samt svarar på några korta frågor.I vår rekryteringsprocess ingår tester, intervjuer samt referenstagning och bakgrundskontroll för slutkandidat. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag – så vänta inte! Vi ser fram emot din ansökan redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synsam Group Sverige
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 oktober 2024
  • Ansök senast: 21 november 2024

Liknande jobb


Operationell chef inom outsourcing - Linköping

Operationell chef inom outsourcing - Linköping

30 oktober 2024