Operations Manager - Hemfrid

Operations Manager - Hemfrid

Arbetsbeskrivning

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxt- och förändringsresa och rekryterar en Operations Manager. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som vill vara med att ta Hemfrids tjänster till nästa nivå.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som Operations Manager inom affärsområdet Abonnemangsstädning har du ett övergripande uppdrag att leda Hemfrids verksamhet utifrån fastställda planer och strategier. Du tillhör ledningsgruppen för Core-business och rapporterar till Verksamhetschef för Core. Huvuduppgiften är att driva, affärsutveckla och effektivisera Hemfrids kärnaffär Abonnemangsstädning.

I rollen har du fullständigt personal-, intäkts- och kostnadsansvar för det område du leder, vilket bl.a. inkluderar budgetarbete, uppföljning samt rapportering. Du kommer bl.a. arbeta med förbättringsprojekt, driver systematiskt kvalitetsarbete och projektleder driftrelaterade projekt. I ditt ansvar implementerar, utvecklar och följer du upp projektens resultat och arbetar för att kontinuelig förbättring. Du utvecklar rutiner och arbetssätt samt arbetar för att nå Hemfrids övergripande mål.

Som Operations Manager inom Abonnemangsaffären har du ett personalansvar för Distriktschefer, som i sin tur har ett personalansvar för företagets Bemanningschefer. Du har fullt personalansvar i din roll och leder och fördelar arbetet i teamet. I detta inkluderas bl.a. resultatuppföljning, resursplanering, rekrytering, coaching och utveckling.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:

- Personalansvar för Distriktschefer
- Utveckling av affärsområdet
- Ansvar för att upprätthålla och utveckla rutiner & processer
- Totalt intäkts- och kostnadsansvar för affärsområdet
- Löpande analysera verksamhetens KPI:er samt följa upp nyckeltal och mål
- Projektleda driftsrelaterade projekt


Din profil

Som Operations Manager har du en nyckelposition för Hemfrids fortsatta utveckling av vår Core-business. Du förstår verksamhetens kontext och strategi och hur driftens mål och resultat sammankopplas med dessa. Rollen ställer höga krav på en stark analytisk förmåga, där du genom data analyserar, utvecklar och sätter strategier för fortsätt tillväxt. För att passa i rollen ser vi även att du är en stark relationsskapare med förmåga att bygga starka och engagerade team. Utöver nämnda egenskaper ser vi att du innehar:

- Mycket god ledarförmåga där du haft ett större chefsansvar
- Mycket god erfarenhet från en roll som affärsutvecklare o/e produktägare
- Starkt track record av att driva förändring med goda resultat
- Demonstrerad erfarenhet av att arbeta med och leda team i en verksamhet i förändring och med starka inslag av digitalisering
- Mycket god erfarenhet från att initiera, driva och bibehålla rutiner/arbetssätt
- Dokumenterad erfarenhet av att ha resultat- och budgetansvar för ett större område
- Erfarenhet från att utveckla och översätta strategier och planer till konkreta, effektiva och praktiska aktiviteter
- Mycket goda kunskaper i Excel och Powerpoint
- Vi ser att du besitter en universitetsutbildning inom ekonomi, industriell ekonomi eller motsvarande
- Meriterande om du har erfarenhet av ett agilt arbetssätt


Vi erbjuder

Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Operations Manager räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. Självklart har vi kollektivavtal, olika förmåner och schyssta villkor!

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått ta emot utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Ansökan

Låter det spännande? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande. För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering. Om du är en av de kandidater som innehar de skallkrav vi har på tjänsten utifrån urvalsfrågorna i ansökan kommer du som steg två få genomföra urvalstester från Assessio.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta Richard Eriksson Åvall (rekryterande chef för tjänsten): richard.avall@hemfrid.se eller Jessica Magnusson (rekryteringsansvarig): jessica.magnusson@hemfrid.se.

Välkommen till Hemfrid!

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag över 2 300 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Nilsson

Sofia Källkvist

Sofia Källkvist
+46 855591523
Rebecca Olofsson

Familjeservice

Anne johansson

Rekrytering Hemfrid

Jessica Magnusson
+46840912650

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hemfrid
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 31 oktober 2021

Besöksadress

Rosenlundsgatan 13
None

Postadress

Rosenlundsgatan 13
Stockholm, 10064

Liknande jobb


5 september 2022

25 augusti 2022