OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Att det är kunnig personal som skapar Hertz Sveriges framgång är ingen hemlighet. Bilarna är grunden i vår verksamhet, men det är medarbetarnas engagemang och omtanke som gör oss till det ledande hyrbilsföretaget vi är.
Vill du vara med på vår resa och bygga framtidens mobilitet med grunden i några av värdens starkaste varumärken?
I denna position är du ansvarig för Hertz Sveriges Corporate Business som består av 30 uthyrningsstationer fördelat på ca 20 städer och flygplatser i Sverige. Marknaden är uppdelad på tre regioner: Stockholm, Göteborg/Malmö och Mitt/Norr. Du ansvarar för den övergripande styrningen, samt för region Göteborg/Malmö, och har två Area managers som rapporterar till dig.
Vi söker dig som är kundorienterad och är van att jobba engagerat och utåtriktat på ett sätt som leder till att kunder och medarbetare blir ambassadörer för företaget och varumärket. Du tycker att kvalitet och hållbarhet i det företaget levererar är viktigt. Du är också modig, driven och intresserad av hur lönsamheten i bolaget påverkas och maximeras.
I denna roll sitter du med i den operativa ledningsgruppen och rapporterar till COO. Vi ser helst att tjänsten är placerad i Göteborg, men om det inte finns restriktioner så förekommer resor eftersom du har medarbetare spridda över landet.
Huvudansvar:
• Hertz Sveriges operativa uthyrningsverksamhet.
• Initiera, driva och supportera utveckling, prioriteringar och affärsbeslut tillsammans med ledning, Area managers, stationschefer och övriga delar av verksamheten.
• Verka för ett ledarskap och en bolagskultur som präglas av service, respekt, trygghet och glädje.
• Strategi och affärsplanering, den operativa budgeten och resultatansvar.
• Hantering och implementering av process- och prestationsförbättringsinitiativ. Leda och delta i olika ad hoc-projekt relaterade till från tid till annan gällande prioriteringar.
Kvalifikationer
• Relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande dokumenterad erfarenhet
• Dokumenterad ledarerfarenhet
• Flerårig erfarenhet från liknande arbetsuppgifter, kanske kommer du t o m från uthyrningsbranschen eller annan typ av kundorienterad verksamhet.
• Du är flytande i svenska och engelska och duktig på att förmedla information i tal och skrift.
Vem är du?
• Du har ett holistiskt och strategisk tankesätt kombinerat med en mycket god affärsförståelse.
• Du är en van ledare och gillar att jobba i olika konstellationer och att fatta beslut. Du skapar engagemang och motivation och förstår den starka kopplingen mellan medarbetare, kundupplevelse och lönsamhet
• Du jobbar självständigt och tar ansvar för ditt arbete, lyhörd och hög integritet.
• Du har starka färdigheter i att kommunicera och interagera med människor och att influera intressenter.
• Du gillar mobilitet och drivs av att utveckla och förenkla folks resande, på ett hållbart sätt, när de inte har tillgång till egen bil.
Dessutom letar vi efter människor som är nyfikna och ivriga att lära sig, och att utforska med medarbetare, kund, tillväxts- och lönsamhetsperspektiv. Hög integritet är en förutsättning samt en stark känsla för teamwork.
Vi ser fram emot att höra ifrån dig! Välkommen med din ansökan!
Hertz möter människors behov av rörelse med smarta mobilitetslösningar. Vi drivs av omtanke för våra kunder, människor och omvärlden.
Kontaktpersoner på detta företaget
David Bowern, City Manager
073-802 11 10
Alexander Babkin, Stationschef
0709-468897
Jesper Sundblad, Försäljningschef
08-657 30 44
Annika Larsson, Accounting Manager
08-657 30 09
Peter Svensson, Sales Director Sweden and Denmark
08-657 30 95
Camilla Rydelid, Station Manager
Patrik Idrén, Manager HR
08-657 30 21
Susanne Lindvall, HR Business Partner/Salary
08-657 30 17
David Bowern, Regional Manger
Malin Englund, Station Manager
0155-45 10 50