OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du ute efter nästa steg i din karriär? Söker du efter en ledarutmaning där du ges möjlighet att kombinera strategiska och operativa frågor samtidigt som du får driva din egen affär? Kanske är du vår nya chef för Intrum Delgivningsservice!
Intrum Delgivningsservice uppdrag är att ta hand om alla typer av delgivningsuppdrag, exempelvis energidelgivningar, partsdelgivningar och uppsägningar/villkorsändringar. En framgångsrik och effektivt genomförd delgivning är ofta ett måste för att lyckas med exempelvis en inkasso- eller rättsprocess. Enheten består av åtta direktrapporterande Service Advisors och två specialister som är placerade i Stockholm. Utöver det består verksamheten av ca 140 delgivningsmän över hela landet som på uppdrag utför delgivningsuppdrag.
Enheten handlägger ärenden från externa kunder såväl som från kunder inom övriga Intrum Sverige och har operationellt kundansvar för Intrum Delgivningsservice. Affären har det senaste haft en stor tillväxt så en viktig del av arbetet är att säkerställa heltäckande delgivningsmannanät och följa upp delgivningsmännens arbete vad gäller kompetens, regelefterlevnad och resultat och inom givna kostnadsramar och enligt gemensamma processer besluta om aktiviteter för att optimera resultat.
Ditt uppdrag som Operations Manager för Intrums Delgivningsservice innebär att du leder och utvecklar verksamheten i syfte att verka att driva en lönsam verksamhet. Du ingår i Operations ledningsgrupp och bidrar tillsammans med oss andra genom driva strategiska och operativa frågor som spänner över hela Operations. Vi strävar kontinuerligt mot en förstklassig operativ inkassoverksamhet genom att överträffa såväl våra egna som omgivningens förväntningar.
Din profil
Du har en högskoleutbildning inom ekonomi, juridik eller motsvarande eller relevant arbetslivserfarenhet. Du har ledarerfarenhet och helst har du arbetat inom operativ verksamhet där prioritering, planering och samverkan krävs. Du har en förmåga att kunna växla mellan ett strategisk och ett operativt perspektiv, dvs har en god förståelse för vad som krävs i den dagliga verksamheten och vad som krävs för att nå våra långsiktiga mål och den egna verksamheten samverkar som en del i värdekedjan.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som har mycket goda ledaregenskaper där lyhördhet, kommunikativ förmåga, struktur och affärsmannaskap är centrala inslag. Du har en stark vilja att nå uppsatta mål, är van att fatta beslut, och har förmåga att driva förändringsprocesser och få människor med dig.
Ett gott ledarskap på Intrum är att vara en förebild för våra värderingar Empathy, Ethics, Dedication och Solution i din vardag. Du är transparent och tydlig vad gäller Intrums mål och strategi samt dina förväntningar på leverans och beteende. Du skapar en miljö där det är tryggt att uttrycka tankar och idéer, och där det är ok att göra fel i strävan mot utveckling och förbättring. I ditt team känner sig alla respekterade och uppskattade för sina individuella kvaliteter och kompetenser. För dig kommer delegering, feed-back och coachning kommer naturligt.
Är du intresserad?
Känner du igen dig i beskrivningarna och är motiverad att ta nästa steg här på Intrum? Tveka inte att söka tjänsten genom att klicka på ”Skicka ansökan”. Vi vill ha din ansökan senast den 2020-03-15, observera kort ansökningstid då vi är måna om att tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att söka!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare