Operations Manager Kundservice

Operations Manager Kundservice

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Operations Manager som vill leda utvecklingen och optimera vårt arbete för att nå nya höjder inom vår kundservice. I den här nya rollen får du möjligheten att bygga upp och sätta din prägel på vårt kundservicearbete – från att forma strategier till att coacha våra Team Managers och medarbetare i vardagen. Är du redo att göra skillnad och hjälpa oss att bygga Sveriges bästa kundservice inom apoteksbranschen? Då ska du scrolla ner! 👇

Om rollen
Som Operations Manager kommer du att ha ett övergripande ansvar för att optimera och kvalitetssäkra det dagliga arbetet inom kundhanteringen för att säkerställa både effektivitet och hög kvalitet. Du kommer att skapa förutsättningar för att teamen uppnår sina KPI-mål, samtidigt som du utvecklar och implementerar strategier för att kontinuerligt förbättra våra KPI-leveranserna. Som en del av ledningsgruppen för Customer Service kommer du också att bidra till utvecklingen av hela organisationen.

En viktig del av din roll är att skapa en positiv och engagerande arbetsmiljö, där trivsel och teamkänsla står i fokus. Du leder och motiverar teamet med ett tydligt fokus på målsättning, feedback och individuell utveckling, för att säkerställa att varje medarbetare har rätt förutsättningar för att växa och bidra till vår gemensamma framgång. I rollen ingår även följande ansvarsområden och arbetsuppgifter:


- Agera bollplank och stöd för teamleads.

- Arbeta aktivt med att ta bort blockers och andra hinder för det operativa arbetet.

- Använda tillgänglig data för att proaktivt ta fram nya processer och arbetssätt

- Samarbeta med HR för att rekrytera, utbilda och behålla högpresterande kundservicemedarbetare.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Vårt kontor ligger i Stadshagen med möjlighet till hybridarbete eller arbete från annan ort. Du kommer att tillhöra vår kundserviceorganisation.
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning inom ekonomi, teknik, ledarskap, eller motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har minst 5 års erfarenhet av ledande befattning inom kundservice, samt minst 3 års erfarenhet av att leda flera andra ledare. Att jobba datadrivet är du mycket van vid och du har således en stark analytisk förmåga. Du har tidigare erfarenhet av att driva förändringar samt att jobba med uppsatta KPI:er. Du har en djup teknisk förståelse för olika system som används inom kundservice.

Du trivs av att jobba såväl individuellt som i teamet samt över avdelningsgränser. Du är en skicklig kommunikatör som inspirerar och engagerar teamet. Meriterande om du tidigare har varit med och startat upp nya kundserviceverksamheter och projekt.

Ansökan
Skicka in ditt CV eller LinkedIn-profil! I ansökan får du också svara på några urvalsfrågor som hjälper oss att lära känna dig bättre och som blir en viktig del av din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor om tjänsten vänligen se kontaktperson längst ner i annonsen.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila Stephanie.nielsen@kronansapotek.se och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila af.kronan@sverigesfarmaceuter.se.

Så vilken väg vill du ta för att upptäcka din fulla potential? Leda, bredda eller djupa – valet är ditt!

Vi tror på att varje medarbetare har sin egen unika resa att göra, och vi är här för att stötta dig på den resan. Genom Må-bra samtal och vår kompetenstidsplan skräddarsyr vi en utvecklingsväg som passar just dig. Kanske vill du bli apotekets stjärna i kundservice, eller kanske lockar det dig att dyka djupare in i vår digitala värld? Möjligheterna är oändliga!

Vi ser till att varje medarbetare får den utveckling de behöver för att växa och trivas hos oss. Och vem vet, kanske leder den här resan till nya och spännande möjligheter inom Kronans Apotek! Så låt oss tillsammans utforska, lära och växa – för hos oss har resan bara börjat! 🚀

Kontaktpersoner på detta företaget

Pia Svensson, Apotekschef
0702851984
Nora Molazehi, Apotekschef
0701981666

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kronans Apotek
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 november 2024
  • Ansök senast: 26 november 2024

Besöksadress

Magasinsgatan 6
None

Postadress

Magasinsgatan 6
66122, 66122

Liknande jobb


5 november 2024

Customer Experience Coordinator

Customer Experience Coordinator

4 oktober 2024